Kompanija otkrila zašto briše poruke nakon isporuke na korisnikov uređaj.
U svetlu događaja sa WhatsApp aplikacijom, koja je privremeno morala da odustane od novih pravila poslovanja i deljenja podataka sa Facebook platformom, imali smo priliku da pričamo sa direktorom Viber aplikacije.
Đamel Agaoua odgovorio je na nekoliko naših pitanja, koja zanimaju i najveći broj vas, naših čitalaca.
Direktor kompanije Viber smatra da je ovo što se desilo sa WhatsApp aplikacijom sjajno, jer će podići svest korisnika o važnosti privatnosti, makar jednog dela korisnika.
“Da, uvek će biti mali deo onih, koji će reći da nemaju šta da izgube i daće sve svoje podatke na uvid svima, koji to traže među platformama za društvene mreže i dopisivanje. Ipak, važno je da svi znaju da to ne bi trebalo i ne bi smeli da čine. Viber i dalje možete da koristite, ako mu ne dozvolite pristup kontaktima, ali WhatsApp i neke druge aplikacije ne možete - neće vam to dozvoliti i to je ta razlika, koju Viber pravi u odnosu na sve druge aplikacije“.
Kako bi zaštitio korisnike od špijuniranja Viber primenjuje enkripciju kompletnih podataka s kraja na kraj, ali pribegava još jednoj važnoj opciji - briše podatke o porukama i pozivima sa servera odmah nakon isporuke. I ne samo to, Viber ne čuva nikakve podatke o porukama i pozivima bilo koje vrste na svojim serverima. “Poruka kad se isporuči ili kad se završi poziv mi više nemamo informacije baš nikakve o njima. Podaci o tome se ne drže na našim serverima posle toga. Nemamo pristup sadržaju poruka i poziva ni tokom ni nakon njih“, rekao je Agaoua naglašavajući i činjenicu da se na ovaj način sprečava uvid i treće strane u bilo kakve podatke korisnika, bez obzira na to o kojoj službi u zemlji ili svetu se radilo.
Ranije smo saznali da je zaposlenima u Viber aplikaciji zabranjeno je da imaju bilo kakvu interakciju s podacima korisnika, osim kad korisnik na to nije dao direktan i nedvosmislen pristanak.
Viber u Srbiji koristi oko 95% aktivnih korisnika mobilnih telefona!
Nažalost, Đamel Agaoua je upozorio i na činjenicu da osim Viber i Signal aplikacije, od koje je Viber uzeo sistem za end-to-end enkripciju podataka za pozive i poruke pre pet godina, nijedna druga aplikacija nema aktiviranu zaštitu podataka samu po sebi.
Dakle, ako koristite Messenger i Telegram prvo što bi trebalo da uradite jeste da aktivirate end-to-end enkripciju na servisima, koje koristite i koje te aplikacije u tom režimu podržavaju!
Još detalja iz intervjua sa direktorom Viber aplikacije otkrićemo vam uskoro, kad budemo pisali o tome koliko podataka naših skuplja Viber, u kojim situacijama i na koji način štiti naše podatke prilikom prikaza reklama, kako se Viber finansira i koliko je profitirao od WhatsApp zbrke...
Šta vi mislite o svemu ovome?
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
(MONDO)
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.