Kazunori Jamauči je na nedavno održanom događaju "Rennsport Reunion 7" u Laguni Seci ekskluzivno za SmartLife govorio o istorijatu igrice Gran Turismo i njenoj budućnosti
Na nedavno održanom događaju "Rennsport Reunion 7", koji je organizovao Porše u Laguna Seci, takmičili su se i najbolji virtuelni vozači trkačkih automobila u okviru igrice Gran Turismo. Kompanija "Porsche Cars North America" organizovala je "Porsche Esports Challenge USA" za sve igrače iz SAD, njih 36.000, a najboljih 16 igrača je imalo privilegiju da polufinalne i finalnu e-trku odvoze u ambijentu legendarne staze.
Takmičenje je počelo 2022. godine, a na "Rennsport Reunion 7" uživo su održane polufinalne i finalna e-trka kojima je prisustvovao i SmartLife. Od 16 takmičara koji su se našli u završnici takmičenja pobedu je odneo, kao i u prošloj sezoni, Rendal Hejvud i za to dobio nagradu u vrednosti od 15.000 dolara i "TAG Heuer Connected Kalibar E4 Porsche Edition" sat.
Nagradu je šampionu uručio čuveni kreator igrice Gran Turismo Kazunori Jamauči i tom prilikom je ekskluzivno za SmartLIfe govorio o istorijatu igrice i njenoj budućnosti, kao i o tome zbog čega je ona važna za sve one koje je igraju, pogotovo mlade.
"Imamo dugačku istoriju saradnje između Gran Turisma i Poršea, minimum jednom ili dva puta godišnje obiđem 'tajni' Porše centar, eto takav odnos poverenja imamo. Pokrenuli smo eSports odnos sa FIA još davne 2018. godine i tada je eSport prvi put koristio Gran Turismo kao platformu, a Porše Kup je kroz godine imao i razvijao svoju trkačku igricu. Sada koristi naš sistem koji pokreće njihove eSport igrice. Mislim da nema toliko proizvođača na svetu koji su sposobni da to urade", rekao je Jamauči za SmartLIfe i dodao:
"Potrebno je mnogo novca da se uđe u motosport i zapravo ne postoji 'nulti' nivo. Čak i kada je reč o trkačkom automobilu, ako zaista želiš da pobediš moraš da potrošiš 20.000 dolara godišnje kako bi došao do vrha. Zato je bitno da se igra Gran Turismo, da bi igrači shvatili šta je sve potrebno kako bi se trkali u stvarnom svetu ili ako odemo korak dalje, da shvate šta je zapravo automobil. Naravno, pored toga, cilj je da deca koja igraju igricu za 20, 30 godina postanu Porše kupci".
Jamauči se sa brend direktorom Poršea Denziom Keskinom osvrnuo i na širenje uticaja igrice na ostatak sveta, van granica Severne Amerike, a poseban komentar je dat za područje Balkana.
"Takmičenje je bilo orjentisano samo na igrače iz SAD, a ovo nam je bila druga sezona po tom principu. Nakon ove sezone definitivno ćemo sagledati mogućnost širenja na druga tržišta. Širenje igrice i takmičenja na područje Balkana još uvek nije razmatrano, ali ćemo sagledati kakve su mogućnosti u organizaciji", rekao je Deniz Keskin sa čime je bio saglasan Jamauči.
Ako je sudeći po rečima kreatora igrice i menadžmenta Poršea igrači Gran Turisma sa Balkana vrlo verovatno neće uskoro neće imati prilike da se takmiče u ovom takmičenju, ali će zasigurno u najnovijoj verziji Gran Turisma imati prilke da provozaju neke od najnovijih modela Poršea, pa i najnoviji električni model.
"Postoje inženjeri koji učestvuju u kreiranju igrice i koji pomažu diveloperima da prenesu stvarnost u igricu. Što se tiče svakog posebnog modela automobila ima parametara po kojima se performanse prenose u samu igru. Gleda se kakav je motor, gume, diferencijal... i na osnovu svih tih prikupljenih podataka se kreira patern za taj određeni model automobila, a auto se takođe i vozi i na taj način se prenosi iskustvo vožnje u igricu. Ja lično takođe isprobavam te trkačke automobile, pa vozim te iste automobile u igrici i upoređujem da li se automobil ponaša isto u stvarnosti i u virtuelnom svetu", rekao je Jamauči na pitanje kako se stvaraju automobili u igrici.
Inače, Gran Turismo je video igra koju je razvio "Polyphony Digital Inc." podružnica kompanije "Sony Interactive Entertainment lnc". Prvi put je lansirana u Japanu 1997. godine, a višestruko nagrađivana franšiza se smatra najboljim i najautentičnijim simulatorom vožnje zbog svoje realne grafike, autentične fizičke tehnologije i pažnje posebno usmerene na detalje. "Polyphony" i njen čuveni kreator Kazunori Jamauči su napravili revoluciju kada je reč o trkačkim igricama.
Uz preko 420 automobila dostupnih u Brand Central i Used Car Dealership od prvog dana, Gran Turismo 7 rekreira izgled i osećaj klasičnih motora i neverovatnih super-automobila sa neverovatnim detaljima. Svaki automobil ponaša se drugačije i pruža jedinstven osećaj dok navigirate kroz preko 90 staza u dinamičkim vremenskim uslovima, uključujući klasične kurseve iz GT istorije.
Pogledajte kako je izgledao "Porsche Esports Challenge USA" na nedavno održanom događaju "Rennsport Reunion 7":