POJEŠĆE VAM I RAM I DUŠU, ALI ĆE VAS ZABAVITI! Igra Cities: Skylines i 3 DLC-a su besplatni samo neko vreme | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

POJEŠĆE VAM I RAM I DUŠU, ALI ĆE VAS ZABAVITI! Igra Cities: Skylines i 3 DLC-a su besplatni samo neko vreme

EPIC je skratio vreme trajanja akcije za sat vremena, pa je Cities: Skylies besplatan do 17. marta u četiri sata, preuzmite je do tada!

  Izvor: MONDO / EPIC Store

EPIC nastavlja da poklanja igre svake nedelje i nakon tri iz prošle, martovsko darivanje ide dalje sa naslovom CITIES: Skylines, vrlo dobrom simulacijom izgradnje gradova, čije su ocene odlične, a najpoznatija gejming kritika dala joj je 8,5 od 10.

CITIES: Skylines je već bila besplatna igra u okviru EPIC besplatnih igara, ali je ovog puta ona dostupna sa tri besplatna DLC-a, koja će produžiti i obogatiti vreme igranja.

Možda će vas zanimati

Posle razočaranja koje su priredili Maxis-ov SimCityiz 2013. i čedo kompanije Focus Home Interactive Cities: XXL, postojala je realna opasnost da najnoviju city building igru dočekamo sa (nezasluženim) fanfarama.

Nemojte nas pogrešno shvatiti Cities: Skylines je vrlo dobra, odlična igra, ali nije remek-delo iako ima potencijal da to i postane.

Kad za ručak dobijete zeca napunjenog sačmom, patku napunjenu sačmom, fazana napunjenog, pogađate, sačmom, prilično je sigurna opklada reći da je šef lovac. Uostalom, sačma je bila dead giveaway, zar ne? Iako u startu Cities: Skylines izgleda kao standardna igra sa postavljanjem Residental, Commerce, Industry (RCI) zona i uslužnim zgradama here'n'there jedan od najbitnijih, ako ne i najbitniji aspekt u igri, postavljanje dobre transportne mreže i organizacija prevoza je ono što je u ovom izdanju izuzetno važno.

Kako i ne bi bilo kad je kompanija Colossal Order koja stoji iza Cities in Motion - traffic management igre maskirane ovog puta u city building igru. Transportna mreža je mreža krvnih sudova, putevi i pruge arterije i vene, a vozila su krv grada.

Ideja da Colossal Order nije mogao da pobegne od svojih korena i da su poentirali na terenu koji im je i te kako poznat u osnovi ne bi morala da bude nužno loša da nisu manje ili više učinili suviše prostim ostale aspekte igre. Kod postavljanja zona skoro da je nemoguće pogrešiti i samo preterane egzibicije dovešće do propasti. Isto je i sa besmislicama u vidu činjenice da će vašem gradu biti (sasvim) dovoljna jedna policijska stanica srednje veličine i kad je izgradite skoro da nećete više ikad morati da bacite pogled na skalu koja pokazuje prosečan nivo kriminala u gradu.

Ipak, Cities: Skylines ima još jednu jaku stranu koja nije svojstvena igrama ovog žanra - unapređivanje i modifikacija već postojećih delova.

City building igre su obično zanimljive dokle god imamo mogućnost da se gradimo u „širinu“, međutim kad zbog povećane populacije, lošeg početnog planiranja ili drugih ideja tokom igre treba da nešto srušimo i ponovo izgradimo, prepravimo mrežu puteva celokupan posao nekad izgleda toliko velik i iznurujući, a najbitnije od svega, nije zanimljiv lakše je pritisnuti taster New Game i krenuti iz početka. U Skylines-u to će retko biti slučaj pošto su Colossalci predvideli da ćete širiti puteve zbog zakrčenja, postavljati podzemnu železnicu koja vam sat vremena ranije nije ni pala na pamet ili nekad preseliti čitavu bolnicu ili zgradu univerziteta. Ne samo da su prevideli već su ponudili i pregršt opcija da zadovolje potrebu svakog igrača za konstantnim urbanizovanjem i usavršavanjem već postojećih delova grada.

Sistem notifikacija koji je jedan od najbitnijih modula u igri je i dobar i loš u zavisnosti koju informaciju pokušavate da nađete. Ako želite da saznate likvidnost i solventnost vašeg grada, dovoljan je jedan klik i letimični pregled troškova i prihoda sa posebnom pažnjom da li je ukupni račun zelen ili zlokobno crven sa minus predznakom. Isto je i kad je u pitanju putna mreža grada. Ako vidite da se na nekim deonicama nagomilavaju vozila, valja sagraditi obilaznicu. Posle nekoliko godina u igri i ona će postati zakrčena, pa ćete rešenje tražiti u još jednoj ili ćete problem probati da rešite na neki drugi način.

Ono što je bitno je da vam igra vizuelno daje jasan signal šta nije u redu i gde nije u redu. Ali ako nekad poželite da ukapirate zašto N.N. lice pati zbog zagađenja bukom spremite se za omanji pakao u vidu traženja gde živi i provere buke na toj lokaciji. Ako to nije problem, valja naći gde radi pa tamo proveriti sve to isto. Ako ni to nije problem, onda ćete provesti preterano dugo vremena prateći njegovu rutu po gradu i proveravati nivoe auditivnog zagađenja svuda gde se on ili ona malo duže zadržava.

Previše posla, neka kupi čepiće za uši. I mi bismo voleli da nađemo koji to komšija u četiri ujutru redekoriše svoj stan dinamitom, a rupe u zidovima pravi automatskom puškom i čiji klinci vežbaju Für Elise na klaviru dok tonove i polutonove nalaze čekićem ali ne može…

Još jedna good’n’bad strana igre je način napredovanja u izgradnji. Naime, nove tipove objekata i unapređenja otključavate kako vaš grad bude „levelovao“. U načelu sistem nije loš - da biste nešto otključali, morate prvo da ispunite jedan ili više preduslova što je, ionako, segment na koji smo navikli u kompjuterskim igrama. Ipak, ako budete jurili ispunjavanje uslova što brže svaki novi grad koji budete gradili, gradićete skoro isto kao i svaki prethodni po predefinisanoj šemi. Sem toga zar se posle Elwynn Foresta ne ide u Westfall?

Kad se sve sabere i oduzme, Cities: Skylines je u debelom plusu. Grafika je odlična, zvuk zadovoljavajući, a spisak zanimljivih stvari koje se mogu probati i sa kojima je moguće eksperimentisati čini se beskonačnim. Na sve to treba dodati odličnu podršku za modovanje, a šta tačno znači termin odlično dovoljno govori da je jedan od fanova je samo dva dana od izlaska igre napravio verodostojnu mapu grada Los Santos, Palomino i Sandy Shores iz serijala GTA, a da je jedan od najproduktivnijih modera igre bivši Maxis-ov dizajner čije kreacije su retko dobar momenat u propaloj igri SimCity.

Ono što je imperativ je solidno jaka mašina za komforno igranje - Intel Core i5-3470, 3.20 GHz ili AMD FX-6300, 3.5 Ghz, uz 8 GB RAM i makar nVidia GeForce GTX 660, 2 GB ili AMD Radeon HD 7870, 2 GB. Intelove integrisane karte nisu podržane.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 2

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Bojan

RAM i duša su ok. Samo nemoj da jede SSD. ;-)

SmartLife

@Bojan To sigurno hoće :D