Novo pravilo na jednom od najpopularnijih sajtova - dokaži da znaš o čemu pričaš, pre nego što oceniš to o čemu želiš da pričaš!
Naravno da ću da odigram, kako drugačije izvagati valja li neki naslov ako mu se ne posveti izvesno vreme, pomislio bi svaki normalan i pravedan gejmer.
MEĐUTIM, praksa ume da demantuje, i to kako direktno i bez najave!
Na najpoznatijem sajtu za kritiku derivata moderne kulture, METACRITIC, neretko se dešavao tzv. review bombing. Dobro, dobro ne gubite razum odmah i ne kolutajte očima, kod nas nema prevoda, makar ne javno usvojenog i tehnički adekvatnog za ovu sintagmu engleskih reči, a reč je o tipu akcije, koja ima za cilj da masovnim davanjem negativnih ocena sroza konačan utisak o nekoj igri, često da bi se napakostilo određenom programeru, studiju ili najčešće - naškodi konkurenciji.
Svež slučaj bombing-a zadesio je The Last of Us II zbog “kontroverznog gej scenarija“. Kako obično biva, negativne reakcije više su proizvod rekla-kazala, nego istinski stav korisnika, koji su prešli igru i to se jasno vidi iz najvećeg broja komentara - da ljudi pojma nemaju o čemu pričaju i da pričaju napamet, jer neko im je, eto dao mogućnost da komentarišu…
Ovakva praksa, kako smatra vrhuška Metacritic sajta, ugrožava objektivnost, pa je uvedena kontra-mera. Sajt sad propisuje minimalni preriod čekanja od pojave nekog naslova u prodaji do njegovog ocenjivanja. On iznosi 36 sati, precizira SK i ukoliko korisnici tokom tog vremena pokušaju da iznesu svoje mišljenje, sačekaće ih molba da provedu još neko vreme u igri (Please spend some more time playing the game) a pored nje ukazaće se tajmer, koji pokazuje kad je kraj embarga.
Prve igre koje su podlegle ovom pravilu su Ghost of Tshushima, koja je oduševila kritiku i Paper Mario: The Origami King.
Mi se slažemo s ovim, a vi?
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.