Konačna presuda o Guitar Hero Live: Veoma zabavna! | Smartlife RS

Konačna presuda o Guitar Hero Live: Veoma zabavna!

Da li je igra uspela da vrati stari sjaj ovom žanru, pročitajte u nastavku.

Izvor: Play.co.rs

Period kada su muzičke igre sa brdom plastičnih instrumenata žarile i palile kao da je bio juče. Guitar i DJ Hero, Rock band i bezbroj varijacija istih su nekoliko godina za redom dominirale top listama najprodavanijih naslova, naročito tokom prazničnih perioda. Vremenom je, međutim, igrama opadala popularnost, najviše zbog prezasićenosti tržišta veoma sličnim naslovima. Žanru je hitno trebala promena, ali je nije bilo ni u najavi i svi znamo koliko se neslavno završila ta priča (gašenjem nekoliko studija). Activision je sa Guitar Hero Live žanru pokušao da vrati staru slavu.

Atmosfera nas je momentalno kupila. Po uključivanju igre kreće video snimljen iz perspektive gitariste koji dolazi na koncert. Prilazite toncu koji vam prebacuje gitaru preko ramena i traži od vas da se naštimate pre izlaska na binu. Zatim se penjete na binu, pred hiljade ljudi u publici koji padaju u trans dok zajedno sa kolegama iz benda prašite propraćeni vatrometom. Veoma efektivan uvod u igru se nastavlja tokom čitave kampanje koju čine dva koncerta - jedan u Americi i drugi u Britaniji. Mogli bismo se usuditi da kažemo da je višegodišnje naprezanje serijala da vas postavi u ulogu rok zvezde tek sada dobilo smisao jer nećete biti okruženi iskarikiranim 3D likovima i publikom već snimcima stvarnih ljudi. Naime, za potrebe igre su napravljena dva “koncerta” na kojima je bilo nekoliko stotina statista a glumci su vrlo verno radili lip-sync kako bi se stvorila iluzija stvarnog izvođenja pesama sa diska. Pritom je snimljeno više varijanti reakcija publike i kolega iz benda, pa će tako sve biti euforično dokle god svirate bez greške, odnosno dobijaćete preke poglede ili čak biti zasuti rolnama toalet papira ukoliko previše brljate. Prelazi su doduše smotano uklopljeni pa je urnebesno kada uspete namrgođenu publiku da dignete na noge jednom aktivacijom star power i kombom od desetak nota. Čak i kada budete igrali pojedinačne pesme preko Quickplay opcije, vrteće se ovi snimci, uključujući i uvode pred svaki nastup.

Igranje na novoj gitari je sjajno. Raspored od dva reda sa po tri tastera je mnogo logičniji i početnicima će biti vrlo lako da se naviknu na isti. Istovremeno, nova gitara je dugo očekivani izazov za veterane serijala . Jako često ćete svirati akorde ili morati da pritisnete oba tastera iz iste kolone što sve podseća na pravu gitaru (naravno, daleko je od sviranja iste, ali to i nije bila poenta). Postoji pet nivoa težina od kojih će srednji, Regular, odgovarati većini igrača dok već na Advanced postoji veliki skok u težini i biće potrebno neko vreme dok budete dovoljno uvežbani da potpuno pređete na tu ili poslednju težinu. Star power, tj. dupliranje poena kada trznete vrat gitare po vertikali, je takođe doživeo promenu. Sada ih umesto jednog velikog neprekidnog bonusa skupljate kao niz power-upova u vidu trzalica koje možete trošiti više puta u pesmi i tako rasporediti ovaj bonus umesto da ga čuvate za samo jednu deonicu.

Ništa manje bitan deo igre je njena druga polovina - Guitar Hero TV. Ovaj servis trenutno čine dva kanala koji neprestano vrte plejliste sa spotovima u blokovima od po šezdesetak do devedeset minuta, nešto što smo viđali na MTV dok su još bili muzička televizija. U bilo kom trenutku se možete uključiti na ove kanale i krenuti da svirate uz trenutni spot, takmičeći se sa nekoliko nasumično odabranih igrača koji istovremeno sviraju istu pesmu kao i vi. GHTV funkcioniše izuzetno glatko i vrlo lako je “zaglaviti” i po nekoliko sati u ovom modu, nestrpljivo iščekujući sledeći spot dok skupljate exp poene i novčiće, naročito jer će se baza od već impozantnih 200 pesama povećavati s vremenom. Nažalost, sva ova zabava dolazi sa mikrotransakcijama u već skupoj igri. Naime, ak neku od pesama iz GHTV sekcije želite da ponovo svirate umesto da čekate da se ponovo pojavi na programu, ne možete je zaista kupiti i igrati neograničeno već se za igranje troše svojevrsni virtuelni žetoni. Da budemo iskreni, još nam se nije desilo da nam ponestane ovih kredita jer ih igra deli sa svakim levelovanjem i pritom ih možete kupovati novčićima koje dobijate na kraju svake odigrane pesme iz ovog dela igre. Ali je svakako gorka pilula koju treba progutati nakon što ste za osnovnu igru dali 100 ili više evra, jer, ukoliko u jednom trenutku nemate više žetona a ne želite da besplatno igrate ono što naiđe na GHTV kanalima, moraćete da trošite stvarni novac. Postoji i mogućnost kupovine jednodnevne propusnice za sve pesme iz igre, ali je to isuviše skupa opcija.

O ostalim detaljima, utiscima i konačinim ocenama, čitajte u tekstu Bojana Jovanovića na Play! sajtu.

Pratite nas i na Facebooku,Twitteru i Instagramu.

Ovo ne smete propustiti