Od telefona do ozbiljnog igrača na tržištu električnih automobila - Xiaomi nema nameru da se zaustavi.
Xiaomi ima ozbiljne ambicije u automobilskoj industriji. Ako niste ubeđeni, divizija električnih vozila ovog tehnološkog giganta objavila je impresivne finansijske rezultate za drugi kvartal, kao dokaz da ulazak na prenatrpano EV tržište nije samo eksperiment.
U drugom kvartalu, Xiaomi je kroz svoj biznis sa električnim vozilima ostvario prihod od približno 2,45 milijardi evra. To je skoro 14% više u odnosu na prvi kvartal i čak 232% više nego u istom periodu prethodne godine - mada treba imati u vidu da je Xiaomi tek krajem drugog kvartala 2024. počeo da prodaje svoj prvi model SU7.
Profitabilnost u automobilskoj industriji, posebno za novajlije, predstavlja veliki izazov. Međutim, Xiaomi već pokazuje pozitivne znake. Bruto marža "inovativnih poslova" ove kompanije, što obuhvata električna vozila i veštačku inteligenciju, porasla je na 26,4%, što je značajan skok u odnosu na 23,2% iz prvog kvartala. Divizija i dalje beleži operativni gubitak, ali on je smanjen sa približno 60 miliona evra u prvom kvartalu na približno 36 miliona evra u drugom, što jasno ukazuje da je kompanija na veoma dobrom putu.
Ovaj finansijski uspeh direktna je posledica stavljanja automobila u ruke kupaca. Tokom drugog kvartala, Xiaomi je isporučio rekordnih 81.302 električna automobila. To je rast od 7% u odnosu na prethodni kvartal i ogroman skok od 198% na godišnjem nivou. Glavni pokretač ovih rezultata je prvi model kompanije, električni sedan SU7, predstavljen 28. marta 2024.
Ne zadovoljavajući se uspehom sedana, Xiaomi je 26. juna proširio svoju ponudu i predstavio YU7, svoj prvi električni SUV, čije su isporuke počele 6. jula. Kako bi podržao ovu rastuću porodicu vozila, Xiaomi širi i fizičko prisustvo - do kraja juna otvoreno je 335 prodavnica automobila u 92 grada širom Kine.