Projekat velike električne limuzine Trinity odložen je za 2032, pa će novouspostavljena saradnja sa kompanijom Rivian doneti vetar u leđa prvom pravom elektiričnom Golfu i razvoju nove EV platforme za buduće modele
Volkswagen je odlučio da odloži proizvodnju planiranog modela Trnity, velike električne limuzine koja bi trebalo da postane konkurent top modelima kakav je Tesla Model S. Planiran za 2026, taj automobil će se na tržištu pojaviti punih šest godina, tek 2032. godine.
Planovi za proizvodnju tog automobila, koji je trebalo da bude prvi električni Volkswagen na potpuno novoj SSP (skr. od Scalable Systems Platform) platformi, sa naprednim softverom i sistemom autonomne vožnje Nivoa 4, odlagani su nekoliko puta (prvo za 2028, pa 2030, pa sada za 2032.).
Inače, Volkswagen Trinity je jedan od nekoliko projekata započetih u vreme prethodnog izvršnog direktora VW grupe Herberta Dajsa, koga je njegov naslednik Oliver Blume odložio na neko vreme u pokušaju da pojednostavi veliku proizvodnju i široku ponudu tog proizvođača u periodu tranzicije na električna vozila.
Golf pre Trinity-ja
Jedan od razloga za to, osim globalnog pada prodaje električnih vozila u poslednjim mesecima, je i novi plan Olivera Blumea za smanjenje troškova, koji podrazumeva da će aktuelna MEB platforma za električna vozila 2026. godine biti nadograđena na MEB+, piše nemački Handelsblatt.
Ona će u narednih 36 meseci dobiti novu softvarsku nadogradnju i unapređenja, čemu će Volkswagen Grupi pomoći njen novi partner, američka kompanija Rivian. Identična sudbina očekuje i PPE platformu, na koju su postavljeni Porsche Macan i Audi Q6 E-tron.
Nemački gigant je nedavno uložio u veliki novac u Rivian, proizvođača inovativnih električnih terenaca i pikapova koji jedan od svojih tehnoloških centara ima i u Beogradu. Nova saradnja treba da ubrza rad na dugoočekivanom električnom Golfu, koji bi zahvaljujući njoj na tržište trebalo da stigne pre zacrtanih rokova, kao i pre modela Trinity, odnosno umesto njega.
A4 pre Golfa?
Električni Golf, koji za sada nosi fabričko kodno ime ID Golf, mogao bi da bude lansiran 2029. godine, a možda ili ranije, i time postane prvi Vokswagen-ov elektromobil zasnovan na potpuno novoj SSP platformi.
A to bi, prema Blumeovim planovima, mogao da bude i potpuno novi električni Audi A4, čiji se dolazak najavljuje za kraj 2028. godine, čime bi mogao da postane prvi SSP model u VW portfoliju, prenosi Automotive News Europe. Jedno je sigurno, oba modela će stići, a kojim redosledom, videćemo u godinama pred nama.
Plan Volkswagena za naredne godine je da u saradanju sa Rivianom uloži pet milijardi dolara, od kojih će tri otići direktno u američku kompaniju, a dve milijarde u zajednička ulaganja. Iz toga se može zaključiti, da će se iz ove saradnje sigurno izroditi novi zanimljivi električni modeli i tehnološka rešenja za njih.
BONUS VIDEO: