Novi dizajnerski jezik, integrisani kabl za punjenje i solidno veliki prtljažnik za mali automobil, samo su neki od zanimljivih detalja po kojima ističe se nova električna Panda
Električni Fiat Grande Panda, od koga grupacija Stellantis mnogo očekuje, ne prestaje da intrigira ljubitelje automobila svojim zanimljivim retro-futurističkim izgledom.
"Kutijasti" mali automobil, čija serijska proizvodnja u Kragujevcu počinje za dva meseca, spolja predstavlja modernu dizajnersku reinkarnaciju originalnog Pande iz 1980. godine, dok izgled unutrašnjosti sledi oblik legendarne probne staze smeštene na krovu zgrade stare Fijatove fabrike u Torinu.
Novi dizajnerski jezik i karakteristični elementi automobila osmišljenog da vozače odveze u pristupačnu električnu budućnost, inspirsali su redakciju sajta Automotive News Europe da izdvoji pet zanimljivih rešenja po kojima se kragujevački Panda izdvaja u odnosu na konkurenciju.
Struja ispod haube
Fiat se potrudio da budućim vlasnicima Grande Pande olakša punjenje baterija ugradnjom integrisanog kabla za punjenje koji se izvlači. Italijanski proizvođač ističe da je to prvo električno vozilo na tržištu kod koga je spiralni kabl za punjenje smešten ispod poklopca haube, čime se štedi prostor u prtljažniku. Kabl je stalno povezan sa baterijom, tako da vozač samo treba da ga izvuče i poveže ga na punjač.
"Trkačka staza" na instrument tabli
Prostor ispred vozača ima ovalni oblik inspirisan oblikom legendarne probne staze na krovu stare istorijske zgrade Fijatove fabrike Lingoto u Torinu. A tu je i mali model originalne Pande koja se kreće oko staze.
"Staza" okružuje dva ekrana, 10-inčnu instrument tablu i displej infotejnment sistema dijagonale 10,25 inča. Isti ovalni oblik se ponavlja se i na centralnoj konzoli, između prednjih sedišta, na kojoj se nalaze menjača, punjač za telefone i kontrole klima uređaja.
Bambus – jer to je Panda
Pregrada za odlaganje sitnica ispred suvozačkog sedišta zove se – Bamboks. Spolja je prekrivena tekstilom napravljenim od bambusovih vlakana, kako i priliči jednom Pandi. A pored nje, u kabini automobila u i oko kontrolne table postoji čak 13 litara različitih pregrada i skladišnog prostora za ključeve, telefon, novčanik...
Pikseli
Fiat je prednji deo Pande opremio piksel farovima, rešenjem koja je Hyundai među prvima uveo na svom modelu Tucson. Oni se stilski savršeno uklapaju u kompletan "kutijasti" dizajn karoserije i unutrašnjosti automobila, i slažu sa ostalim "pikselima" na (lažnoj) rešetki prednje prednje maske automobila.
Prtljažnik – više nego solidan
Automobil, kraći od četiri metra, ima prtljažnik zapremine 361 litar! To je čak 50 litara više od Pandinog francuskog "rođaka" Citroena e-C3, koji i pored toga što je 25 milimetara duži ima gepek od "samo" 310 litara. Prostor za prtljag može da se poveća spuštanjem naslona zadnjeg sedišta u odnosu 60:40.
BONUS VIDEO: