povratak na staro

Kad ne možeš da prodaš elektromobil – pretvori ga u benzinca: Potez Fijata nagoveštava novi trend?

Autor Miloš B. Jovanović

Električni Fiat 500e bi uskoro, prema još uvek zvanično nepotvrđenim informacijama, uskoro trebalo da dobije i benzinski motor, odnosno hibridni pogon, što je potez iznuđen sve slabijom prodajom

Izvor: Fiat

Problemi koje proizvođači automobila imaju sa prodajom svojih električnih modela traju već neko vreme. Izuzetak nisu ni mali, ni srednji, ni veliki modeli, pa se zato čelnici kompanija sve više razmišljaju kako da se izbore sa takvom situacijom.

Od dopadljiv model Fijatovog model 500e se očekivalo da postane jak tržištni adut, ali on ne nailazi na očekivanu pažnju kupaca. Zato, kao mogući izlaz iz takve situacije u Torinu vide – povratak na staro!

Prema pisanju sajta Automotive News Europe, direktor grupacije Stellantis Karlos Tavares bi uskoro mogao da saopšti da će električni Fiat 500e uskoro dobiti i još jednu vrstu pogona – stari dobri benzinski motor dopunjen "lakom" hibridnom podrškom.

Prilagodljiva platforma

Aktuelni 500e je nešto veći automobil od, širom sveta izuzetno popularnog modela 500 sa benzinskim motorom, na tržištu prisutnog još od 2007. godine. Baziran je na drugačijoj mehaničkoj platformi namenjenoj malim električnim automobilima.

Sada se, međutim, otkriva da ta platforma može da bude i modularna, odnosno prilagodljiva i dugačijim vrstama pogona.

Dobavljači Fijata su, kako navodi Automotive News Europe, od domaćeg ogranka grupacije Stellantis Italy dobili zahtev da povećaju proizvodnju komponenti novog modela 500, sa dve verzije pogona, na 200.000 primeraka godišnje.

Prema pisanju italijanskog dnevnika Corriere della Sera, koji je prvi objavio vest o potencijalnoj konverziji modela 500e, novi cilj Fijata, od 200.000 automobila, uključuje dodatnih 125.000 primeraka sa benzinskim motorima, naveli su Fijatovi dobavljači.

Pun proizvodni kapacitet?

Od januara do aprila, Fiat je u Evropskoj uniji, Velikoj Britaniji i zemljama EFTA prodao 12.288 primeraka modela 500e, u poređenju sa 17.363 u istom periodu 2023. godine. Prodaja "starog" 500 sa benzinskim motorima, za isti period, pala sa 40.750 na 32.504.

Takve brojke svakako nisu razlog za zadovoljstvo u Stellantis-u, pa bi ugrađivanje benzinskog motora trebalo da obezbedi pun proizvodni kapacitet fabrike i revitalizuje prodaju.

Stari model Fiat 500, posle 14 godina proizvodnje, neće moći da dobije homologaciju u skladu sa novim propisima o bezbednosti i sajber bezbednosti. Njegova proizvodnja će se nastaviti u Alžiru, za prodaju na tržištima u Africi i na Bliskom istoku.

BONUS VIDEO:

Novi Fiat Panda iz Kragujevca – mogući izgled automobila
Izvor: YouTube / Tommaso D'Amico