Mobilnost

Opel predstavio elektrifikovanu Fronteru: Od slavnog terenca novi krosover SUV zadržao samo ime

I pored dobro poznatog imena, novi model nije više veliki robusni terenac, već praktični SUV model dostupan sa potpuno električnim pogonom ili kao blagi hibrid

Opel Frontera
Izvor: Opel

Opel je upravo objavio prve zvanične fotografije svog potpuno novog SUV modela poznatog imena – Frontera. Ovde, međutim, nije reč o nasledniku istoimenog terenca koji je u dve generacije proizvođen u periodu od 1991. do 2004. godine, već o modelu koji dolazi umesto još uvek aktuelnog korsovera Crossland.

Novi model će u ponudi imati potpuno električne verzije pogona, a biće dostupan i kao blagi hibrid (mild hybrid). Odnosno, po ponudi pogonskih konfiguracija biće identičan svom francuskom "bratu", dolazećem modelu Citroen C3 Aircross.

A to znači da će kupci, bar u početku prodaje, moći da izaberu električnu Fronteru, najverovatnije sa 150KS i baterijom kapaciteta 50kWh ili hibridnu konfiguraciju sa trocilindričnim turbobenzincem od 1,2 litra zapremine u kombinaciji sa izuzetno efikasnim električnim pogonom od 48 volti.

Ipak, više informacija o kompletnoj paleti elektromotora i hibridnih pogona, njihovoj snazi i potrošnji biće naknadno objavljeno.

Stara Frontera bila je srednje veliki džip, odnosno "ozbiljan terenac" zasnovan na japanskom modelu Isuzu Wizard. Nova, treća generacija nastala pod krovom grupacije Stellantis, i sa pomenutim novim Citroenovim krosoverom deli veliki deo zajedničkih elemenata i robustan dizajn spoljašnosti.

Takođe, nova Frontera "raskida" sa klasičnom čeličnom šasijom, udaljava se od off-road karaktera svojih prethodnika i tržišno se više pozicionira kao praktični korosover nego punokrvni terenac.

Osim sličnosti sa francuskim modelom, mnogi detalji nove Frontere dosta podsećaju na one viđene u modelu Mokka. U unutrašnjosti se može primetiti dizajn elemetan koji predstavlja neku vrstu kopilacije rešenja već viđenih kod nekih modela drugih proizvođača Stellantis grupe.

Opel Frontera
Izvor: Opel

Deo standardne opreme je Opelov digitalni "Pure Panel" kokpit, koga čine dva ekrana dijagonale 10 inča.

A kada je o pomenutoj praktičnosti reč, Frontera budućim vlasnicima nudi više od 460 litara prostora u prtljažniku, koji se kada se nasloni zadnjih sedišta (deljivi u odnosu 60:40) spuste, povećava na impresivnih 1.600 litara. Osim toga, visina poda prtljažnika novog SUV-a podesiva je u dva nivoa.

A oni koji novu Opel Fronteru budu kupovali sa željom da njom sa porodicom putuju na letovanja i zimovanja, kao dodatnu opremu, uz doplatu mogu da naruče funkcionalne krovne nosače na koje je moguće natovariti nešto više od 200 kilograma prtljaga.

BONUS VIDEO: