logika tržišta

Šef Stellantis-a tvrdi: "Nema mnogo smisla opteretiti auto sa 500 kila baterija da biste ga vozili samo 400 kilometara"

Autor Miloš B. Jovanović

"To mora da se promeni tokom naredne decenije pomoću nove hemijske tehnologije, što ćemo rešiti značajnim smanjenjem količina upotrebljenog litijuma", ističe Karlos Tavaras

Izvor: Fiat

I pored toga što kompanije pod kišobranom grupacije Stellantis već proizvode električne automobile i rade na projektovanju novih, unutar same korporacije se o budućnosti elektrifikacije sporadično javljaju oprečna mišljenja.

Nakon što je Fiat u martu najavio mogućnost da električni model 500e, debitovao 2020, zbog pada interesovanja kupaca za elektromobile, počne da proizvodi i u verziji sa benzinskim motorom, sa vrha Stellantis-a stiže poruka koja se suprotstavlja tezi o električnoj budućnosti.

Jedan od onih koji nisu baš sasvim uvereni da električna vozila predstavljaju definitivno rešenje za mobilnost budućnosti je niko drugi do izvršni direktor Stellantis-a Karlos Tavares.

On sumnja da su vozila sa nultom emisijom moći da funkcionišu u svakom delu sveta i u svakoj situaciji, pogotovo tamo gde postoje problemi sa stalnim i stabilnim pristupom električnoj energiji, piše Automotive News Europe.

"Trebalo bi da se odmaknemo od dogmatskog načina razmišljanja prema kome 'jedna veličina odgovara svima'. Mislim da ovo neće uspeti. Želim da dodam da sadašnja električna vozila mogu predstavljati rešenje samo za neka od naših današnjih društava", rekao je Tavares na stručnom skupu Freedom of Mobility Forum.

Šef Stellantis-a ističe da će biti potreban značajan napredak u razvoju "hemije" za baterije za električna vozila, kako bi se tokom sledeće decenije prepolovila njihova masa.

Tavares smatra da, sa ekološke tačke gledišta, oko 500 kilograma sirovina koje su danas potrebne za proizvodnju jedne baterije za električna vozila ne predstavljaju "razuman podatak".

Tavares smatra da industrija zasnovana na novim hemijskim tehnologijama u narednih 10 godina mora da postigne napredak u pogledu gustine baterijskih ćelija, kako bi se težina i potrošnja sirovina za proizvodnju električnih vozila smanjila za najmanje 50 odsto.

"Nema nikakvog smisla staviti dodatnih 500 kila sirovih materijala u električno vozilo da bi se postigao 'pristojan' domet od samo 400 kilometara. To mora da se promeni tokom naredne decenije pomoću nove hemijske tehnologije. A to ćemo, nadam se, rešiti značajnim smanjenjem količina upotrebljenog litijuma", zaključio je izvršni direktor grupacije Stellantis.

BONUS VIDEO:

Fiat Panda – budući modeli
Izvor: YouTube / Fiat