optimizam vs realizam

Da li je budućnost sigurno električna ili se možda ipak nećemo tako lako odreći benzinaca i dizelaša?

Autor Miloš B. Jovanović

O prestanku proizvodnje benzinaca i dizelaša – više se ne govori, tvrdi prvi čovek Mercedes-Benza kometarišući pad prodaje elektičnih automobila u Evropi i ukidanje subvencija za njihovu nabavku

Izvor: Mercedes-Benz

U zemljama članicama Evropske unije od 2035. godine neće biti dozvoljena prodaja novih automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS). Bar je za sada tako, prema odluci koju je EU usvojila krajem marta prošle godine.

Međutim, situacija na tržištu se u poslednje vreme značajno menja, a interesovanje kupaca za osetno skuplje električne automobile sve više opada. Takav trend dešava se uporedo sa sve češćim smanjenjima ili potpunim ukidanjem subvencija za njihovu nabavku.

I pored toga što je Mercedes-Benz, kao jedan od najvećih evropskih proizvođača automobila, već najavio da od 2030. u svojoj ponudi više neće imati nove benzinske i dizel motore, situacija od poslednjih par meseci navela je čelnike te kompanije da stave prst na čelo.

Kako su nemačke vlasti ukinule ekološke subvencije za kupce, a prodaja električnih automobila sve više opada, izvršni direktor čuvene kompanije Ola Kalenius kaže da se o prestanku proizvodnje benzinaca i dizelaša – više ne govori.

Mercedes-Benz želi da postavi temelje svoje električne ponude svim klasama svojih vozila već tokom ove decenije, ali se podrazumeva da će kupci i 2030. godine moći da kupe automobil sa SUS motorom, rekao je prvi čovek nemačke kompanije intervjuu za Die Zeit.

"Ponuda naših proizvoda se zasniva na zahtevima naših kupaca i uvek će predstavljati vrhunac tehnologije. A to takođe podrazumeva i motore sa unutrašnjim sagorevanjem. U ponudi su i plug-in hibridi, čija baterija može biti dovoljna za svakodnevni život bez štetnih gasova, a kod kojih možete da koristite motor sa unutrašnjim sagorevanjem za duga putovanja vikendom", ističe šef Mercedesa.

Komentarišući aktuelnu situaciju na tržištu električnih automobila i nagli prestanak državnog sufinansiranja njihove prodaje, Kalenius ocenjuje da je u celoj automobilskoj industriji "možda bilo malo previše optimizma, a da sada ima više realizma."

Konačan kraj motora sa unutrašnjim sagorevanjem posle 2035. godine "više nije zapisan u kamenu":

"Plan Evropske unije je da prvo 2026. godine napravi analizu, pa da se onda vidi šta je izvodljivo, a šta nije", zaključio je Ola Kalenius.

BONUS VIDEO: