Novi Fiat Panda, čija proizvodnja počinje u novembru 2024, deli osnovu sa Citroenom E-C3 – "prvim pristupačnim evropskim elektromobilom"
Novi, potpuno električni Fiat Panda, koji će se od kraja 2024. godine proizvoditi u Kragujevcu, trebalo bi da "zagorča život" kineskim proizvođačima u pokušaju da svojim jeftin(ij)im automobilima na struju "pokore" evropsko tržište.
Proizvodna verzija automobila nastalog na osnovu koncepta Centoventi iz 2019. godine cilja na praktičnost i pristupačnu cenu, što je bilo i glavna odlika prethodnika sa istim imenom.
U intervjuu za italijanski dnevnik La Repubblica, izvršni direktor Fijata Olivije Fransoa je istakao da Fiat "može i mora da razvije rešenje koje će dovesti Kineze u tešku poziciju" i dodao da je to rešenje zasnovano na konceptu Centoventi.
Prvi čovek Fijata je naveo da će novi model biti zasnovan na "manje-je-više" pristupu, i da će se fokusirati na esecijalnim stvarima, a ne na luksuznim dodacima, na sličan način kao što je '80-godina prošlog veka uradila prva Panda koju je dizajnirao Đorđeto Đuđaro. Cilj je da automobil bude ponuđen po nižoj ceni u odnosi na rivale na tržištu, uprkos tome što će biti proizvođen u Evropi.
Francuski koreni
Novi Fiat Panda deli osnovu sa Citroenom E-C3 – "prvim pristupačnim evropskim elektromobilom", kako ga je francuski proizvođač nazvao. Oba automobila koriste istu Stellantisovu eCMP platformu, namenjenu malim i srednjim električnim automobilima.
Citroenom E-C3 će zvanično biti predstavljen ovog oktobra, kao prvi evropski potpuno električni automobil za koga je proizviđač obećao početnu cenu nižu od 25.000 evra.
Istovremeno, to je cena koju je Renault najavio za modernu verziju kultnog modela 5, na električni pogon, koji takođe na tržište izlazi 2024. U istoj cenovnoj kategoriji je i najavljeni Volkswagen ID.2 čija premijera je zakazana za sledeću 2025. godinu.
Ostaje da se vidi da li će Fiat Panda uspeti da na tržištu nastupi sa cenom nižom od ostalih pomenutih modela, budući da bi time zaista mogao da postane prava pretnja jeftinijim kineskim rivalima.
Brojne inovacije
Kragujevački Panda će se u početku proizvoditi sa motorom od 60kW i baterijom kapaciteta 40kWh. Ponuda će kasnije biti dopunjena snažnijom verzijom sa motorom snage 80kW i baterijama od 50kWh.
A uprkos sve bržem okretanju električnom pogonu i početku proizvodnje Pande na baterije, Fiat planira da aktuelni model sa benzinskim i hibridnim motorima u proizvodnji zadrži do 2026. godine
Inače, Fiat u narednim godinama, u skladu sa planovima grupacije Stellantis, najvljuje brojne inovacije. Tako je za ovu 2023. godinu planiran urbani krosover Fiat 600, koji tehnološku osnovu deli sa modelom Jeep Avengera i kao i mali Topolino, italijansko izanje Citroena AMI.
Za 2024. godinu, osim početka proizvodnje nove Pande u novembru, planiran je još jedan kompaktni SUV model koji će se proizvoditi u Turskoj na osnovi Citroena C4.
BONUS VIDEO: