Iako je izlaznost bila mala, skoro 86 glasača je odlučilo da ukloni električne skutere sa trotoara i parkova.
Ukoliko nakon 1. septembra posetite Grad svetlosti, bojimo se da ćete morati da se krećete na pogon svojih nogu - bilo peške ili biciklom - jer je skoro 86 odsto glasača u Parizu odlučilo da zabrani iznajmljivanje električnih trotineta. Iako je odluka ubedljiva, izlaznost je bila prilično mala - samo 103.000 ljudi je izašlo na referendum.
Pariz je jedan od prvih velikih gradova koji je prihvatio iznajmljivanje trotineta na baterije, ali čini se da većina veruje da je takav potez bio više štetan nego koristan - rastuća zabrinutost zbog bezobzirne vožnje i činjenica da mnogi vozači ne nose kacige su neki od istaknutijih primera. Među žalbama se može čuti i to da zauzimaju previše prostora u parkovima, kao i da zauzimaju mesta rezervisana za automobile ili motocikle.
Sada je Pariz prvi veliki evropski grad koji je okrenuo leđa ovom modernom rešenju za mobilnost.
An Hadalgo, gradonačelnica Pariza, koja je podržavala zabranu, najavila je referendum još u januaru. "Posvećena sam poštovanju odluke glasača - prosto i jednostavno", kaže ona, dodajući da je iznajmljivanje skutera skupo i da izaziva veliki broj saobraćajnih neseća.
Tri najveća provajdera električnih skutera u gradu - Tier, Dott i Lime - pokušali su da iskoriste svoje prisustvo na društvenim mrežama kako bi aktivirali mlađe glasače da izlaskom na referendum spreče zabranu - čak su nudili besplatne vožnje do biračkih mesta. Međutim, marketinški napor nije imao uticaja na izlasnost.
Ova zabrana se odnosi samo na iznajmljivanje električnih skutera, ali ne i na privatne dvotočkaše. Hadalgo kaže da će Pariz početi da primenjuje zabranu 1. septembra - dan nakon što provajderima ističe ugovor koji imaju sa gradom.