Zamislite trke električnih automobila kakve ste do sada mogli samo da vidite u filmovima naučne fantastike!
Kompanija Airspeeder napravila je Alauda MK3, kako samo ističu u pitanju je "električni leteći trkački automobil", a upravo je ovo vozilo imalo svoj prvi let.
Probni let se odvio pod nadzorom australijske Uprave za bezbednost civilnog vazduhoplovstva, dok je letelica bila daljinski kontrolisana.
Ultimativni cilj Alauda MK3 letelice je taj da se ovo električno vozilo koristi za trke. Kompanija Airspeed i Alauda Aeronautics (takmičenje u trkanju) imaju istog vlasnika, Metjua Pirsona koji želi da napravi takmičarsku seriju u kojoj će učestvovati ove letelice. Nije prvi put da vidimo da neki proizvođač električnih vozila želi da napravi takmičenje u kom će učestvovati njihovi proizvodi, najbolji takav primer je eSkootr.
Na zvaničnom sajtu te kompanije stoji da "uspešno poletanje ovih letelica znači da će se Grand Prixs električnih letećih automobila održati 2021. godine, na tri internacionalne lokacije koje će uskoro biti otkrivene". Svaki tim koji bude učestvovao će imati identično leteće vozilo, dok će jedina prednost moći da se stekne zahvaljujući veštinama pilota i vanserijskoj strategiji, kažu iz Airspeeder-a. Na početku će se Alauda MK3 letelicom upravljati preko daljinskih kontrola, ali plan je da na ovim trkama u budućnosti učestvuju i vozači/piloti.
Kako baterija može da izdrži do 15 minuta leta, kao što je to u slučaj u Formuli 1, postojaće pit-stop na stazama kako bi mogla da se zameni baterija. Oni napominju da su smislili inovativni način brzog menjanja baterije koji se zove "slide and lock" sistem. Kao što je to slučaj sa tradicionalnim moto takmičenjima, efikasnost i brzina pit-stop tima će biti od velikog značaja za generalni plasman na takmičenju.
Što se tiče specifikacija MK3 letelice, ona je teška 130 kilograma bez pilota, za 2,8 sekundi razvija brzinu od 100 kilometara na čas i može u visinu da ide do 500 metara. Kao što smo napomenuli, baterija traje od 10 do 15 minuta, a može da se zameni i to svega za 20 sekundi. Tu su još tehnologije kao što su radar i LiDAR senzori koji služe da naprave "virtuelno polje", sve kako bi se sprečili potencijalni sudari.
Airspeeder je za kraj dodao da će EXA Series takmičenje letećih električnih automobila, koje će se odviti do kraja godine, imati do četiri tima sa dva pilota koji će upravljati tim letelicama daljinskim kontrolama.