Limuzina i dva SUV krosovera proizvod su kineske kompanije Changan Automobile, a u Rusiju će stizati u delovima koji će se, bar za prvo vreme, samo sklapati u pogonima GAZ-a u Nižnjem Novgorodu
Nakon oživljavanja ranije ugašene marke Moskvič, još jedan nekadašnji sovjetski proizvođač automobila – Volga, ponovo pokreće proizvodnju. Na izložbi "Digitalna industrija Rusije", u Nižnjem Novgorodu, ovih dana su prvi put prikazana tri nova modela, limuzina i dva krosover SUV-a.
Nosilac ovog posla je poznata sovjetska i ruska kompanija GAZ – vlasnik brenda Volga, koja danas uglavnom proizvodi komercijalna i vojna vozila. Putničke automobile pod tim imenom proizvodila je u periodu od 1956. do 2010. godine, nakon čega je do 2022. sklapala Škodine i Volkswagen modele.
Međutim, tri prikazana automobila nisu ruski, već proizvod kineske kompanije Changan Automobile, koji će u Rusiju stizati u delovima i u njoj se, za početek, samo sastavljati. A od kineske "braće" će ih razlikovati samo znak na prednjoj maski i ime na poklopcu prljažnika.
Limuzina pod imenom Volga C40 je kineski Changan Raeton Plus, krosover Volga K30 ruska verzija modela Changan Oshan X5 Plus, dok je drugi veći krosover SUV – Volga K40 ustvari Changan Uni-Z.
Tri kineska modela su redizajnirna i imaju novi, nešto drugačiji izgled prednje maske, koja više podsećaju na "rešetke" nekadašnjih sovjetskih Volgi. Sve ih pokreće turbobenzinski motor zapremine 1,5 litara sa 188 konjskih snaga i obrtnim momentom od 300Nm. Za prenos zadužen sedmostepeni automatski, najverovatnije DSG (iz modela Raeton Plus), menjač.
Početak proizvodnje (sklapanja) novih Volgi planiran je za kraj 2024, a prvi će sa proizvodnih traka sići sedan C40. Početak proizvodnje krosover modela se očekuje 2025. godine, tokom koje bi fabrika trebalo da krene "punom parom".
Obilazeći automobile, ruski premijer Mihail Mišustin je na štandu Volge od ljudi iz GAZ-a zatražio da se potrude da bar neki deo vozila bude ruski, odnosno da se potrude da dizajniraju i naprave bar volan.
GAZ planira da, u nekom trenutku, pređe na puni ciklus, odnosno da sa sklapanja na "pravu" proizvodnju. Iz te kompanije poručuju da će "savladati proizvodnju kritičnih komponenti" za nove Volge, kao i zahtevne procese kao što su zavarivanje i farbanje karoserije.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.