Japanski proizvođači broj 3 i broj 2 prvo će razmatrati deljenje tehnologija i zajedničku nabavku pogonskih sklopova i drugih osnovnih komponenti za električna vozila, a zatim bi trebalo da usledi zajednički rad na deljenju tehnologija baterija i softverskih platformi
Poznati japanski proizvođači automobila – Nissan i Honda, žele da sarađuju na proizvodnji električnih vozila (EV) sa ciljem da snize njene troškove, kao i da sustignu tržišne rivale poput Tesle i sve prisutnijih kineskih rivala u globalnoj EV trci.
Dve kompanije žele da ispitaju mogućnosti za razvoj zajedničkih delova i obavljanje nabavki, kao deo sveukupnih napora japanskih proizvođača da pokušaju da snize troškove proizvodnje električnih automobila i dostignu vodeću poziciju u globalnoj tržišnoj EV trci sa najvećim rivalima.
Zbog toga su Nissan i Honda, tačnije njihovi izvršni direktori Makoto Učida i Tošihiro Mibe, u petak najavili potpisivanje memoranduma o razumevanju koji se odnosi na zbližavanje dva proizvođača i njihovu buduću saradnju.
Japanski proizvođači broj 3 – Nissan i broj 2 – Honda, prvo će razmatrati deljenje tehnologija i zajedničku nabavku "eAxles" sklopova (električnih pogonskih jedinica integrisanih u strukturu osovine, koje se uglavnom sastoje od motora, invertera i prenosa), kao i drugih osnovnih komponenti za električna vozila.
Zatim bi trebalo da usledi zajednički rad na deljenju tehnologija baterija i softverskih platformi. Pravac razvoja saradnje trebalo bi da bude definisan nakon sprovedene studije izvodljivosti.
"Važno je da se pripremimo za ubrzani tempo transformacije u srednjoročnom i dugoročnom periodu. Značajno je što smo postigli ovaj sporazum na osnovi zajedničkog razumevanja o tome da se Honda i Nissan suočavaju sa zajedničkim izazovima", rekao je Učida.
I Nissan i Honda su imali ozbiljnih poteškoća da održe korak sa kineskim proizvođačima njihovom domaćem tržištu, najvećem na svetu.
Nissan je u Kini imao pad proizvodnje od 24 odsto i sa prodatih 793.000 vozila, prvi put za poslednjih nekoliko decenija, pao ispod brojke od milion.
Istovremeno, Honda je iznela svoje planove za povećanje sopstvenog udela električnih vozila i vozila na gorivne ćelije na 100 odsto ukupne prodaje do 2040. godine.
Glavni kriterijum partnerstva dve kompanije će biti to "da li će sinergija tehnologija i znanja koje su fabrike negovale omogućiti da postanemo vodeći u industriji stvaranjem nove vrednosti za automobilsku industriju", istakao je Tošihiro Mibe.
Detalji o obimu saradnje Nissana i Honde tek treba da budu utvrđeni. Kompanije će prvo osnovati zajednički tim za izvodljivost, koji će imati zadatak da "u kratkom roku" prouči sve mogućnosti saradnje i donese zaključak o tome u kojim oblastima za nju postoji najbolji potencijal.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.