Električni fensi rođak kragujevačkog Fiat Pande: Lancia predstavila prvi novi model posle 13 godina, očekivanja ogromna | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Električni fensi rođak kragujevačkog Fiat Pande: Lancia predstavila prvi novi model posle 13 godina, očekivanja ogromna

Autor Miloš B. Jovanović

Iako insistira na italijanskom stilu i poreklu, Lancia Ypsilon se proizvodi u Saragosi, zajedno sa Opelom Corsa Electric i Peugeotom e-208 sa kojima deli e-CMP2 platformu, koju koristi i novi kragujevački Fiat Pandina

 Lancia Ypsilon _ Foto Lancia (1).jpg Izvor: Lancia

Lancia računa na "italijansku eleganciju" koja njen novi Ypsilon, prvi potpuno novi model tog proizvođača za poslednjih 13 godina, treba da izdvoji iz gomile u segmentu malih gradskih automobila.

Treća generacija tog modela dolazi kao potpuno električni i automobil sa blagim hibridnim elektro-benzinskim pogonom (engl. Mild hybrid – MHEV). Sa dužinom od 4.080 milimetara, novi Ypsilon je 243 milimetara duži od odlazećeg modela, čime je prerastao kategoriju gradskih minija i prešao u klasu malih automobila.

Iako insistira na svom italijanskom stilu i poreklu, Lancia Ypsilon će se proizvoditi u španskoj fabrici grupacije Stellantis u Saragosi, zajedno sa modelima Opel Corsa Electric i Peugeot e-208 sa kojima deli zajedničku e-CMP2 platformu.

Na istu je postavljen i novi Fiat Pandina, električni i hibridni model iste klase čija proizvodnja ove godine počinje u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu.

Ypsilon sa svojim Opel i Peugeot rođacima deli električni motor od 154 konjske snage i bateriju kapaciteta 51kWh. Ima autonomiju kretanja od 403 kilometra (prema kombinovanom WLTP ciklusu), a baterije se od 20 do 80 odsto kapaciteta pune za 24 minuta.

Dopunjavanje od samo 10 minuta obezbeđuje vožnju od (dodatnih) 100 kilometara, a prosečna potrošnja se kreće između 14,3kWh i 14,6kWh na 100 kilometara.

Blagi hibrid pokreće motor benzinski motor od 100KS, dok je za prenos zadužen menjač sa dvostrukim kvačilom. Sportska verzija sa čuvenom oznakom HF, četiri centimetara šira, sa pogonom od 240 "konja", sa ubrzanjem od 0 do 100km na sat od 5,8 sekundi, stiže 2025. godine.

U kabini su ispred vozača smeštena dva displeja dijagonale 10,25 inča, odnosno ekrani kontrolne table i infotejnment sistema. Ypsilon je prvi model Stellantis grupacije opremljen novim inovativnim SALA (Sound Air Light Augmentation) infotejnment sistemom, koji radi na prilagodljivom sistemu zasnovanom na vidžetima.

Nova Lancia u standardnoj opremi ima pomoć vozaču Nivoa 2, što podrazumeva tehnologiju delimične autonomne vožnje, odnosno funkcije kao što su prilagodljivi tempomat sa mogućnošću zaustavljanja i kretanja, održavanje udaljenosti između vozila i centriranje trake.

Lancia Ypsilon
Izvor: YouTube / DPCcars

Isporuka modela Lancia Ypsilon će u Italiji početi u maju, a tokom leta i jeseni i na ostalim evropskim tržištima.

Limited edition i drugi novi modeli

Lancia je unutrašnjost malog hečbeka opremila u saradnji sa italijanskom kućom za dizajn enterijera i nameštaja Cassina, čije će ime nositi posebna verzija Ypsilona. Tu je i Cassina multifunkcionalni sto za kafu, koji putnicima omogućava da pune svoje telefone.

Lancia Ypsilon Cassina će biti izrađena u samo 1.906 primeraka, kao verzije kojom će proizvođač u Italiji proslaviti godišnjicu svog osnivanja 1906. godine. Ova verzija će prodavati po ceni od 39.500 evra.

Ypsilon je prvi od tri nova Lancia modela koji će se na tržištu naći u narednim godinama. Drugi je velika sportska limuzina Gamma, dugačka 4.700 milimetara, koja će biti lansirana 2026. i imati i verziju sa pogonom na sva četiri točka.

Zatim će 2028. uslediti novi kompaktni model, a obe nove Lancije će se prodavati samo sa potpuno električnim pogonom.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

23:01
Fijat će praviti električne automobile u Kragujevcu
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA