Energija

UNAPREĐENA IDEJA NIKOLE TESLE rešava najveći problem električnih vozila i otključava bežično punjenje

Projekat koji iz korena može da promeni električne automobile, ipak postoji jedno veliko "ALI".

Izvor: SMARTLife / Unsplash/ CHUTTERSNAP

Električna vozila postaju sve popularnija, ali ista trenutno imaju nekoliko problema.

Najveći problem je svakako još uvek nedovoljno izgrađena infrastruktura koja podržava punjenje takvih vozila.

Možda će vas zanimati:

Druga dva problema ovih automobila se tiču dometa, to jest koliko može da pređe kilometera, i vreme punjenja baterija tih vozila, što predstavlja ogromnu prepreku ka realizaciji elektrifikacije. Uveliko se radi na rešavanju takvih problema, a predstavili smo vam i robota koji će puniti baterije električnih automobila uz pomoć aplikacije.

Zamislite da punite vaš automobil u samoj vožnji, tako što promenite traku i jednostavno vozite preko metalnih traka koje su ugrađene na samom putu. Upravo to je vizija Kurama Afridija, profesera elektrotehničkog i računarskog inženjerstva na Univerzitetu Cornell, prenosi TheNextWeb. Zajedno sa svojim timom, on pravi ovu tehnologiju za koju ne treba nikakav kabl kako bi se punila električna vozila i koja će potpuno napuniti baterije.

Uz pomoć ovih traka, korisnici bi sačuvali vreme, dok bi automobili imali manje baterije, što dovodi ka smanjenju troškova, odnosno cene tih vozila, a od izuzetne važnosti je što će manje uticati na prirodu. Mnogi naučnici su eksperimentisali sa idejom vozila koji se pokreću putem bežične energije, ali prethodni pokušajevi su se uglavnom ticali naizmeničnog magnetnog polja i niske frekvencije (najverovatnije ste istu videli na pametnim telefonima), što nije uspevala, a materijal za izradu je bio prevelik i preskup, dok je proizvedena energija predstavljala pretnju za bezbednost vozača.

Afridi napominje da je njegov projekat inovativno rešenje, a ideju je dobio od Nikole Tesle, odnosno kako je on koristio polja naizmenične električne struje. On je istu kombinovao sa njegovim znanjem na polju radio talasa visoke frekvencije. Jednostavno rečeno, razvio je polje električnog sistema koji radi na visokoj frekvenciji. Prema laboratorijskim testovima, do 200 puta je brži nego sistem magnetnog polja.

Kako funkcioniše?

Dve izolovane metalne ploče na putu stvaraju naizmenično električno polje koje privlači i odbija naelektrisanje ka odgovarajućim metalnim pločama pričvršćenih ispod vozila. Interakcija između tih ploča proizvodi struju visoke frekvencije koju hvata automobil. Ona potom biva generisana direktno u bateriju automobila kako bi se ista punila dok se korisnik istovremeno vozi, Afridi dodaje da neće biti potrebe da se korisnik zaustavi.

Da bi uopšte ovo bilo moguće, infrastruktura puteva mora značajno da se promeni, što je lakše reći nego realizovati. Afridi nudi dva rešenja, da se takve ploče nalaze na auto-putevima ili da se one instaliraju kod semafora ili STOP znakova unutar samih gradova. Tako bi se vozila punila na određenim lokacijama ili dok bi stajala na raskrsnici.

Bežično punjenje vozila bi svakako uticalo na popularnost električnih automobila, ali implementiranje takve tehnologije je još veći zadatak nego razvijanja koncepta iste. Pogledajte i više detalja o ovom konceptu u video snimku ispod.

Bežično punjenje električnih automobila
Izvor: Cornell University

Šta vi mislite o ovome?  

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.