Ovo je zlatno doba elektronska trgovine – u svetu je skočila za više od 50 odsto a u Srbiji je čak duplirana tokom pandemije korona virusa.
Najviše su se na domaćem tržištu kupovale namirnice, mali kućni aparati, računari i računarska oprema, odeća i obuća.
Prodaja sredstava za dezinfekciju i za zaštitu od virusa porasla je osam puta, saopštila je digitalna agencija Namiks (Namics).
Očekuje se dalji razvoj e-trgovine, pošto je korona virus počeo da menja navike potrošača i u Srbiji.
Iz digitalne agencije objašnjavaju da ovakva situacija prati dešavanja na svetskom nivou i dodaju da je, prema statistici sajta I-komerc nuz Jurop (Ecommerce News Europe), kupovina putem interneta u Evropi porasla za 57 odsto.
Na odluku potrošača da odaberu elektronsku umesto obične trgovine uticala je činjenica da su ljudi više vremena provodili kod kuće, a samim tim i više koristili internet. Takođe, kupci su u obzir uzimali izmenjeno radno vreme prodavnica, a želeli su i da izbegavaju gužve.
"Korona je nesumnjivo promenila navike potrošača, pa su mnogi kupci prvi put koristili usluge elektronske trgovine, a drugi su samo učvrstili ovaj obrazac ponašanja. Zbog toga je pretpostavka da će e-komerc tek prosperirati. Na primer, istraživanje našeg partnera, platforme Sejlsfors (Salesforce), pokazuje da 36% potrošača ne planira da se vrati u tradicionalne prodavnice, sve dok ne bude dostupna vakcina protiv korone", navodi Filip Gort iz Namiksa.
Gort podseća da se slična situacija desila 2003. godine tokom epidemije SARS, ali ističe da su veća dostupnost interneta i razmere raširenosti korona virusa uticali na to da prelazak na elektronsku trgovinu bude još veći.
"Pandemija se najviše odrazila na prodaju dezinfekcionih sredstava i sredstava za zaštitu protiv virusa. Ovaj segment je porastao čak osam puta, dok je kupovina toalet papira putem interneta skočila za dva puta. Onlajn putem se mnogo trgovalo i konzerviranom hranom".
Sa druge strane, izostala je kupovina kofera, pa se ovaj segment smanjio za 77%.
"U martu i aprilu mesecu potrošači nisu kupovali ni opremu za organizaciju venčanja, momačkih i devojačkih večeri?, analizira Gort podatke Digitalnog ekonomskog indeksa.
Gort napominje da elektronska trgovina već dugi niz godina oblikuje tržište, a da će covid-19 samo utvrditi koliki su njeni dometi.
"Počevši od toga da potrošači upoređuju cene proizvoda na sajtovima i u prodavnicama, pa do toga da prijateljima i porodici preporučuju određene sajtove, elektronska trgovina postala je deo naše svakodnevice. Ipak, koliki su dometi e-trgovine, sa sigurnošću ćemo saznati tek kad se potrebe i navike korisnika vrate u regularne tokove", zaključuje Gort.
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.