Lider

Xiaomi najprodavaniji: Pretekao velikane i preuzeo tron, prvi put nakon 10 godina

Autor Ilija Baošić

Xiaomi je prekinuo decenijski post i vratio se na prvo mesto na kineskom tržištu pametnih telefona.

Izvor: SmartLife / Ilija Baošić

Xiaomi je, prema najnovijoj analizi tržišta koju je objavila kompanija Canalys, uspeo da prekine desetogodišnji post i ponovo zauzme prvo mesto na kineskom tržištu pametnih telefona. Zahvaljujući fokusu na inovacijama, razvoju proizvoda i optimizaciji prodajnih kanala, Xiaomi telefoni su u prvom kvartalu 2025. godine bili najprodavanije u Kini.

U prvom kvartalu 2025. godine, u Kini je isporučeno 70,9 miliona pametnih telefona, što predstavlja rast od 5% u odnosu na isti period prethodne godine. Ovaj umereni rast nastavak je pozitivnog trenda koji je započeo 2024. godine, a Canalys tvrdi da su najzaslužniji sledeći faktori:

  • Vladine subvencije koje utiču na odluke kupaca,
  • Oporavak potrošnje širom kineskog tržišta,
  • Povećana potražnja za naprednijim uređajima sa sofisticiranim funkcijama i
  • Oživljavanje fizičkih maloprodajnih kanala nakon pandemije.
Izvor: Canalys

Lideri kineskog tržišta u prvom kvartalu 2025. godine

Raspored snaga na tržištu značajno se promenio zahvaljujući usponu Xiaomi-ja:

  • Xiaomi: 13,3 miliona isporučenih jedinica (19% tržišnog udela, rast od 40% na godišnjem nivou)
  • Huawei: 13,0 miliona jedinica
  • OPPO: 10,6 miliona jedinica
  • vivo: 10,4 miliona jedinica
  • Apple: 9,2 miliona jedinica (pad od 8% u odnosu na prošlu godinu)

Strategija koja je donela pobedu Xiaomiju

Prema rečima glavnog analitičara kompanije Canalys, Žu Điataoa, Xiaomi svoj uspeh duguje više faktora. Kompanija je uvela iste cena u online i offline prodaji, što je dodatno olakšalo kupcima donošenje odluka u uslovima vladinih subvencija.

Pored toga, širok asortiman proizvoda, kao što su nosivi uređaji, računari, IoT uređaji i električna vozila, omogućio je Xiaomi-ju da maksimalno iskoristi pogodnosti državnih mera, dok je ova raznovrsna ponuda uspela je da podstakne kupovinu kroz povezivanje različitih kategorija proizvoda, stvarajući lanac rasta koji se sam održava.

Dok Xiaomi slavi povratak na vrh, Huawei pokazuje izuzetnu otpornost uz nastavak dvocifrenog rasta, zahvaljujući efikasnom upravljanju kanalima prodaje i inovativnim uređajima kao što su Mate XT i Pura X. Strateški gledano, Huawei ubrzava razvoj svog HarmonyOS Next ekosistema, za koji analitičari predviđaju da će do kraja godine osvojiti 3% kineskog tržišta pametnih telefona.