Drugačija budućnost

NAKON HUAWEI LEICA TRAŽI NOVOG PARTNERA: Nekoliko novih brendova je veoma zainteresovano za saradnju

Prema nepotrvđenim glasinama iz nekoliko izvora nemačka Leica bi krajem ove godine mogla da prekine saradnju sa kompanijom Huawei, i da nakon P50 modela svoje znanje i ime investira u drugi brend.

Izvor: MONDO / Marko Čavić

Saradnja sa kompanijama kao što su Leica, Hasselblad i Carl Zeiss proizvođačima telefona omogućava da svojim kupcima ponude nešto drugačije i bolje u odnosu na konkurenciju. Iako se uglavnom radi o podešavanju boja i nekim sitnim izmenama, Leica, Hasselblad i Carl Zeiss su zvučna imena koja se prepoznaju širom sveta, pa se njihova saradnja sa proizvođačima pametnih telefona daleko čuje.

Sa problemima kojima se trenutno suočava Huawei, nije nas mnogo iznenadilo kada smo čuli da ekskluzivni partner nemačkog brenda Leica više to neće biti. Navodi se da će saradnja biti prekinuta nakon P50 modela. Imena koja se pominju kao adekvatne zamene su Xiaomi, Honor i Sharp, a napomenućemo da je Sharp već predstavio svoj novi AQUOS R6 sa ogromnim 1-inčnim senzorom i Leica ekspertizom.

Jedan od čuvenih insajdera IT industrije je rekao da Huawei i Leica najverovatnije neće prekinuti saradnju u potpunosti, već da Leica smatra da ima prostora za proširenje partnerstva sa drugim brendovima. Xiaomi je kompanija koja će 2021. godinu najverovatnije završiti kao treći najveći proizvođač pametnih telefona na svetu, i koja pokazuje velika interesovanja za proširenje saradnje sa Leica brendom.

Šta ovo znači za Huawei?

U suštini ništa značajno. Partnerstvo sa brendom kao što je Leica ima više marketinški značaj spajanja dva velika brenda, nego realna ogromna unapređenja kamere. Trenutno Zeiss, koji je nekad krasio poleđine Nokia telefona sarađuje sa brendovima Sony i Vivo, a tu je i OnePlus sa Hasselblad brendingom. Bilo da se radi zaista o neistinim glasinama ili ne, Huawei je kompanija koja je tu najmanje na gubitku kada su u pitanju performanse njihovih odličnih kamera.

Spajanje sa poznatim brendom kada su kamere u pitanju ne mora automatski da znači da će te kamere biti mnogo bolje i kvalitetnije, već se uglavnom radi o marketinškoj promociji. Ne zaboravite ni da Apple iPhone i Google Pixel telefoni generacijama unazad imaju odlične kamere bez saradnje sa velikim brendovima, da ne pominjemo Samsung Galaxy seriju. Stoga ne treba zaboraviti da su Huawei kamere bile odlične i pre nego što je Leica umešala svoje prste u priču, i vrlo verovatno će biti bolje i kada oni ne budu sarađivali.

Tagovi