Iako je 90% korisnika pomislilo na Apple, zahvaljujući rastu od neverovatnih 64% u odnosu na prošlu godinu, na prvo mesto liste najvrednijih brendova ove godine izbila je kompanija Amazon.
Ako ste se pitali koja je to tehnološka kompanija koja se izuzetno dobro snašla tokom pandemije, odgovor je Amazon, kompanija koja je nedavno stigla u Bosnu. Slede Apple, Google, Microsoft, Tencent, Faebook, Alibaba, Visa, McDonalds i MasterCard. Među top 10, najveći rast je ostvarila kompanija Apple sa čak +74%, a slede pomenuti Amazon sa +64%, Tencent sa +60%, Facebook sa +52%, Google sa +42%...
Prema najnovijem izveštaju američke kompanije Kantar koja meri vrednost globalnih brendova, najveći skok u odnosu na 2021. godinu imaju Tesla (+275%) i TikTok (+158%), a od nama poznatijih Instagram (+100%) i Uni Qlo (+88%).
Od proizvođača telefona posle Apple, najbolje je plasiran Samsung na 42. mestu, Huawei na 50. mestu i Xiaomi na 70. mestu.
Od interesantnih brendova izdvojili bismo kompaniju NVIDIA koja je došla na 12. mesto sa vrednošću od 104 milijarde dolara, Coca-Cola (16.) sa 87 milijardi, Nike (17.) sa 83 milijarde, Adobe (20.) sa 78 milijardi, Intel na 23. mestu sa 71 milijardom, a odmah iza njega Netflix sa 800 miliona manje, kompanija koja je toliko porasla tokom pandemije da je krenula da se širi na industriju igara.
Na začelju liste od 100 brendova nalaze se Colgate, Spotify i Bank of America sa vrednošću oko cifre od 19 milijardi dolara. Interesantno je i da se granica za ulazak u top 100 brednova ove godine pomerila i to za 42% na 18 milijardi.
Među top 100 brednova, najveću združenu vrednost imaju maloprodaje – 1.288 milijardi dolara, slede mediji i zabava sa 1.284 milijarde i poslovna rešenja i tehnologije sa 1.250 milijardi. Prvu sledeću grupaciju čine potrošački brendovi sa 752 milijarde i telekomunikacioni provajderi sa 465 milijardi dolara.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.