Električno automobili čuvaju životno okruženje, ali izgleda da ne čuvaju radna mesta…
U nemačkom automobilskom sektoru će u narednim godinama, zbog smanjenja proizvodnje motora sa unutrašnjem sagorevanjem, biti pogođeno oko 180 hiljada zaposlenih koji prave proizvode direktno ili indirektno vezane za benzinske i dizel motore, zaključak je studije instituta IFO.
Broj eliminisanih radnih mesta biće veći od broja zaposlenih koji će iz te industrije otići u penziju, pokazuje istraživanje sprovedeno u ime nemačke Asocijacije automobilske industrije (VDA), navodi se u saopštenju IFO instituta.
"Podaci o kretanjima u proizvodnji već nam pokazuju da su za električne automobile potrebni sasvim drugačiji delovi od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Međutim, ova transformacija tek treba da se ispolji u istoj meri kod broja zaposlenih“, kaže Oliver Falk, direktor IFO-vog centra za industrijsku organizaciju i nove tehnologije.
Vrednost grupa proizvoda namenjenih automobilima s unutrašnjim sagorevanjem, a na koje direktno utiče tranzicija na elektromobilnost, već je pala za više od 22 milijarde evra ili za 13 procenata između 2015. i 2019. godine. Broj zaposlenih koji proizvode te proizvode smanjen je za samo oko dva posto, odnosno za 8.000 radnika.
“Održavanje paralelnih proizvodnih struktura zahteva i dalje mnogo osoblja", objašnjava Falk. On dodaje da promena broja zaposlenih neće biti u potpunosti ublažena penzionisanjem bejbi-bum generacije (rođeni posle Drugog svetskog rata). "Budući da su kompanije već svesne toga, imaju priliku da blagovremeno preduzmu odgovarajuće mere, poput prekvalifikacije i daljeg usavršavanja", ističe Falk.
Institut iz Minhena procenjuje da će se oko 75.000 proizvodnih radnika u nemačkoj automobilskoj industriji penzionisati do 2025. godine, od kojih oko 39.000 trenutno radi direktno u proizvodnji vozila, a ostali u proizvodnji delova.
Međutim, ako do 2025. proizvodnja automobila s pogonom na unutrašnje sagorevanje opadne u meri koja se predviđa trenutnim propisima o emisijama, tada će prelazak na električne motore pogoditi najmanje 178.000 radnika koji direktno ili indirektno zavise od proizvodnje benzinskih i dizel motora. Od toga broja, njih 137.000 je direktno zaposleno u automobilskoj industriji.
Trenutno, u Nemačkoj ima najmanje 215.000 radnika koji proizvode delove i uređaje za motore sa unutrašnjim sagorevanjem, od kojih je 165.000 zaposleno direktno u auto industriji.
Prema rečima Klemensa Fuesta, predsednika IFO instituta„ prelazak na elektromobilnost je veliki izazov, posebno za dobavljače automobilske industrije, gde su dominantne srednje kompanije. "Važno je zadržati visokokvalifikovana radna mesta u preostaloj proizvodnji motora sa unutrašnjim sagorevanjem i u električnim vozilima ne kočeći strukturne promene“, poručuje Fuest.
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.