Projekat „Zasadi drvo“, čiji su pokretači kompanije Wireless Media Group (WMG) i dm drogerie markt, predstavlja najveći projekat masovne sadnje u Srbiji, usmeren na unapređenje životne sredine i održivi razvoj.
Ovaj projekat koji teži podizanju svesti o ekološkoj odgovornosti i konkretnim akcijama u kojima učestvuju građani, do sada je realizovan kroz pet uspešnih ciklusa, tokom kojih je posađeno 800.000 sadnica širom zemlje.
Šesti ciklus projekta „Zasadi drvo“, pod sloganom „ZASADI DRVO – NA KORAK DO MILION“, zvanično će početi 9. oktobra. Cilj je da se u ovoj fazi realizuje sadnja 200.000 novih sadnica, što znači da bi do kraja aprila 2025. godine posadili ukupno milion stabala.
Kao i do sada, i u okviru novog ciklusa planirane su raznovrsne aktivnosti uključujući sakupljanje semena, ozelenjavanje gradova i školskih dvorišta širom Srbije, kao i edukativne radionice za najmlađe. Pored kampanje za medne vrtove koja podstiče građane na ozelenjavanje terasa i dvorišta, istovremeno pružajući hranu pčelama i doprinoseći očuvanju bioraznolikosti u urbanim sredinama, planirana je i novogodišnja kampanja "Spasi svoju jelku", koja će dodatno angažovati građane i promovisati odgovorno ponašanje tokom praznika. Forum koji okuplja predstavnike relevantnih institucija i eminentne stručnjake, takođe je deo planiranih aktivnosti. Kraj svakog ciklusa obeležava se tradicionalnom Velikom sadnjom, koja se organizuje za zaposlene u kompanijama WMG i dm drogerie markt.
O PROJEKTU “ZASADI DRVO”
Tokom pet ciklusa projekta „Zasadi drvo“, zahvaljujući partnerima i volonterima, posađeno je 800.000 sadnica na 400 lokacija širom Srbije. Posebnu pažnju posvetili smo ozelenjavanju gradova. Sadili smo na 27 gradskih lokacija, od toga čak pet u Beogradu gde je posađeno 6700 sadnica. Paralelno sa akcijama sadnje, realizovane su brojne druge aktivnosti: prikupljeno je 8 tona semena, očišćenu divlju deponiju kod Bačke Palanke koja se prostirala na dva hektara pretvorili smo u zelenu oazu, gde je zasađeno oko 6.500 sadnica bagrema i sibirskog bresta, oslikana su 2 murala na temu ekologije i to u Beogradu i Čačku. U cilju edukacije i promocije ekološke odgovornosti kao uslova za stvaranje održive budućnosti, organizovano je 45 edukativnih radionica za predškolce, školarce i studente i plasirano više od 2.000 medijskih objava posvećenih ekologiji.
Projekat Zasadi drvo pokrenule su kompanije Wireless Media Group (WMG) i dm drogerie markt, uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava za šume, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte „Jevremovac“, Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Šumarskog fakulteta u Beogradu, Šumarske škole Kraljevo, Zavoda za zaštitu prirode, Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine, Instituta za šumarstvo i JKP „Zelenilo Beograd“.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.