Poslednjih 5 godina Booking.com zloupotrebljava svoju dominantnu poziciju na španskom tržištu, namećući hotelima nepravedne uslove, istovremeno ograničavajući konkurenciju drugim onlajn turističkim agencijama, tvrdi španski regulator
Špansko regulatorno telo za zaštitu konkurencije, kaznilo je internet platformu za rezervisanje smeštaja Booking.com novčanom kaznom od čak 413,2 miliona evra, zbog zloupotreba dominantnog položaja na tržištu te zemlje u periodu od poslednjih pet godina.
Booking.com zloupotrebljava svoju dominantnu poziciju najranije od 1. januara 2019. godine, tako što španskim hotelima nameće nepravedne uslove, istovremeno ograničavajući konkurenciju drugim turističkim agencijama koje nude svoje onlajn usluge, tvrdi regulator CNMC.
Španska Nacionalna komisija za tržišta i konkurenciju (CNMC) je, u ovom slučaju, izrekla dve kazne od 206,6 miliona evra, što ukupno predstavlja najveći novčani iznos koji taj regulator ikada izrekao nekoj kompaniji.
Enormna kazna posledica je dve žalbe koje su 2021. godine podneli Špansko udruženje hotelskih menadžera (AEDH) i Madridsko hotelsko poslovno udruženje. Istraga, otvorena 2022. godine, identifikovala je nekoliko načina na koje onlajn kompanija nanosi štetu španskim hotelijerima i drugim agencijama.
Kako Booking.com istiskuje konkurenciju?
Booking.com, prema tvrdnjama CNMC-a, hotelima zabranjuje da gostima nude niže cene na sopstvenim sajtovima nego što su one na Booking-u, dok im istovremeno nameće popuste na cene njihovih soba bez konsultacija sa menadžmentom hotela.
A kako bi zadržao svoj i tako već veliki udeo na tržištu, Booking.com hotelima nudi pogodnosti koji mu donose više naknada, ograničavajući tako mogućnost alternativnih provajdera usluga da hotele ubede da rade sa njima, prenosi Reuters.
Takođe , Booking.com konkurente sa tržišta istiskuje podstičući hotele da na platformi navedu sve sobe kojima raspolažu. To podstiče hotele da koncentrišu svoju prodaju na samoj platformi u zamenu za bolje rangiranje, naveo je CNMC.
Booking.com je holandska kompanija i jedna od najvećih onlajn turističkih agencija na svetu, koja prema tvrdnjama španskog regulatora, kontroliše između 70 i 90 odsto španskog hotelskog tržišta. Još jedna od mera koju sprovodi na španskom tržištu je da tamošnje hotele primorava da u slučaju međusobnih sporova tuže Holandiju.
BONUS VIDEO: