Pritisci italijanskih političara na Alfa Romeo došli su nakon što je direktor Stellantis-a objavio da će se novi električni SUV Milano, umesto u Italiji, proizvoditi u Poljskoj, ali se na kraju izgleda pokazalo da – ne postoji loš publicitet
Velika prašina podigla se u poslednjih nedelju dana oko prvog potpuno električnog modela legendarnog Alfa Romea. Mali SUV model Milano zvanično je prošle srede predstavljen u istoimenom italijanskom gradu.
A koliko su reakcije na taj događa bile burne, govori ovonedeljni rasplet i konačni epilog cele situacije. Veliko interesovanje za novi model dovelo je do rušenja sajta Alfa Romea, a potom i do promene imena samog automobila. Šta se sve u međuvremenu događalo?
Električna Alfa dobila je ime po – Milanu, gradu u kome slavni proizvođač 1910. godine i nastao. Veliko iznanađenje prisutnih na njegovom predstavljanju izazvao je izvršni direktor grupacije Stellantis Karlos Tavares saopštivši da se Milano neće proizvoditi u Italiji, nego u Poljskoj.
"Da se proizvodi u Italiji, Milano bi startovao sa cenom od oko 40.000, umesto 30.000 evra. To bi ograničilo njegov potencijal na tržištu", rekao je Tavares braneći odluku o proizvodnji nove Alfe u fabrici i gradu Tihi, u kojoj se inače između 1973. i 2000. godine proizvodila nekada popularna "peglica", odnosno Fiat 126p.
"Italijanski dragulj mora da bude napravljen u Italiji!"
Dan nakon premijere Milana, italijanski ministar industrije Adolfo Urso kritikovao je Stellantis ističući da odluka o proizvodnji električnog automobila pod tim imenom van granica Italije krši italijanske zakone.
"Automobil po imenu Milano ne može da se proizvodi u Poljskoj", rekao je on citirajući zakon iz 2003. prema kome proizvodima "koji zvuče italijanski, a lažno tvrde da su italijanski" proizvođač može dati informacije "koje obmanjuju potrošače". Takva pogrešna indikacija nije dozvoljena prema italijanskim zakonima, istakao je ministar.
Ceo slučaj oštro je prokomentarisala i italijanska premijerka Đorđa Meloni, koja je optužila Stellantis i Alfa Romeo da "ne podržavaju dovoljno svoju matičnu zemlju". Ona je istakla: "Ako želite da prodate automobil reklamirajući ga kao italijanski dragulj, onda taj automobil mora da bude napravljen u Italiji."
Inače, izmeštanje proizvodnje automobila u druge zemlje van Italije, pa i u Stellantis-ovu fabriku u Kragujevcu, osetljiva je tema oko koje se Tavares više puta sukobio sa italijanskom vladom i sindikatima. Kako su kompanije pod Stellantis-ovim kišobranom (prvenstveno Fiat, ali i Alfa Romeo, Lancia i Maserati) jedini proizvođači automobila namenjenih masovnom tržištu koji imaju fabrike i proizvodnju u Italiji, glavne tačke sporenja u ovom slučaju su subvencije za proizvodnju električnih vozila i sa obim njihove proizvodnje u toj zemlji.
Mali Milano postao Junior
A da loš publicitet ne postoji, pokazalo se, kao i mnogo puta do sada, i u ovoj situaciji, pošto se Alfina "Milano afera" ispostavila kao još jedan dokaz te teze.
Izvršni direktor Alfa Romea Žan-Filip Imparato je, ovog ponedeljka uveče, saopštio da je zvanični sajt tog italijanskog proizvođača oboren usled velikog intersovanja za novi električni SUV, do koga je dovela kontroverzna situacija oko izbora njegovog imena.
"Imali smo neviđeni broj poseta, bez presedana. Veliki broj ljudi je postio naš onlajn konfigurator, što je dovelo do višesatnog obaranja našeg web sajta", rekao je Imparato, koji je potom obrazložio konačnu odluku proizvođača o sudbini imena novog modela.
Prvi električni Alfa Romeo, koji je na tržištu tebalo da se pojavi pod imenom Milano, u podajne salone salone će stići kao – Alfa Romeo Junior. Proizvodiće se u pomenutoj fabrici i Poljskoj, zajedno sa "bratskim" SUV modelima Stellantis grupacije, Jeep Avenger i Fiat 600.
"Odlučili smo da promenimo ime, i pored toga što znamo da nismo u obavezi da to uradimo, jer želimo da sačuvamo pozitivnu emociju koju su naši automobili uvek stvarali i da izbegnemo bilo kakvu vrstu kontroverze", obrazložio je Imparato odluku kompanije.
Proizvodnja Juniora još uvek nije počela, pa izvršni direktor Alfa Romea kaže da su finansijske posledice promene imena minimalne i da se uglavnom odnose na izmene nekih već pripremljenih promotivnih i reklamnih materijala.
BONUS VIDEO: