Muljali sa oglasima?

NOVI FRONT PROTIV GOOGLE UTICAJA: EU pokreće još jednu istragu o manipulacijama američkog monopola

Google ponovo "na tapetu" antimonopolskog regulatora EU.

Google logo
Izvor: MONDO / Google

Antimonopolske vlasti EU će otvoriti još jedan front protiv Alphabet jedinice - Google kompanije - pokretanjem formalne istrage o praksi u sferi digitalnog oglašavanja, i to verovatno pre kraja ove godine, izveštava Rojters pozivajući se na dobro obaveštene izvore.

Istraga Evropske komisije mogla bi da bude velika pretnja Google kompaniji, koji je prošle godine zaradio 147 milijardi dolara prihoda od onlajn oglasa, više nego bilo koja druga kompanija na svetu.

Oglasi putem Google proizvoda, uključujući pretragu, YouTube i Gmail, imali su najveći udeo u prihodu u profitu kompanije. Oko 16 posto prihoda došlo je od njegovog displej ili poslovanja na mreži, u kojem druge medijske kompanije koriste Google tehnologiju za prodaju oglasa na svojim veb sajtovima i aplikacijama.

Evropska komisija je odbila da prokomentariše informacije do kojih je došao Rojters, a iz Google-a za sada nisu odgovorili na zahtev za komentarom.

Komisija za zaštitu konkurencije EU je u poslednjoj deceniji izrekla novčane kazne u ukupnom iznosu od 8,25 milijardi evra (9,8 milijardi dolara) ovom najpopularnijem svetskom internet pretraživaču zbog blokiranja rivala u onlajn trgovini, zbog ugradnje isključivo njegovog Android operativnog sistema u smartfone i onlajn oglašavanja i marketinga.

Tagovi