Električni automobili kao dizelaši: Veliki pad prodaje, proizvođači preispituju ukidanje benzinaca | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Električni automobili kao dizelaši: Veliki pad prodaje, proizvođači preispituju ukidanje benzinaca

Za drugi pad potražnje u poslednja četiri meseca u velikoj meri je odgovorno ukidanje državnih subvencija za električna vozila, koja po padu interesovanja kupaca u stopu prate ona sa dizel motorima

 Volkswagen e-Golf _ električni auto _ Foto Pixabay.jpg Izvor: Pixabay

Prodaja električnih automobila u istom periodu pala je za čak 11 odsto, objavilo je Evropska asocijacija proizvođača automobila (ACEA). Jedan od glavnih razloga za to je činjenica da je interesovanje kupaca opalo na nekima od ključnih tržišta za tu vrstu vozila, u Nemačkoj, Švedskoj i Norveškoj.

Ovo je drugi pad potražnje za poslednja četiri meseca, koji dolazi u vreme kada države postepno ukidaju nekada izdašne subvencije za kupovinu električnih vozila. Istovremeno, proizvođači automobila se suočavaju i sa ekonomskim pritiscima koji dolaze kao posledica rasta kamata i slabijeg privrednog rasta.

Jedna od posledica takvog trenda je činjenica da proizvođači počinju da preispituju planove za prestanak proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem ili razmišljaju o odustajanju od planova i postavljenih ciljeva za proizvodnju električnih vozila.

Jedna od najvećih stopa pada – od čak 34 odsto, zabeležena je na italijanskom tržištu, a razlog zbog koga kupci oklevaju sa nabavkom novih automobila bi moglo biti i to što itlijanska vlada razmatra mogućnost uvođenja novih subvencija.

Nemci, takođe, u velikom procentu odustaju od novih automobila, pa je na tamošnjem tržištu prodaja električnih vozila imala pad od 29 odsto. Nije mnogo pomogla ni mera koju su preduzeli neki proizvođači, poput Volkswagena, koji su uveli spopstvene rabate pokušavajući time da nadoknade nedostatak subvencija.

I dok elektromobilima "ne cvetaju ruže", vozila sa hibridnim pogonom ostvarila su rast prodaje za 0,7 odsto čime su premašili prodaju, ne samo električnih, već i automobila sa benziskim motorima, čija je prodaja, između dva marta, opala za 8 odsto.

 Tesla Model 3 6.jpg
Tesla Model 3
Izvor: Tesla

U neelektričnom segmentu najgore su prošli dizelaši, koje danas traži čak 18 odsto kupaca manje nego pre godinu dana.

Kada se ispod najnovijih podataka Evropske asocijacije proizvođača automobila podvuče crta, stanje na evropskom tržištu izgleda ovako: najveći deo drže benzinci sa 35,4 odsto, dok na električne automobile odtpada 13 odsto tržišta.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

04:23
OVO JE NAJBOLJI AUTOMOBIL 2023. GODINE! Ovakav Pežo još niste videli, VANSERIJSKA MAŠINA! A ovaj električni Opel mu je za petama v
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 2

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

kole

Elektricni automobili su za jednokratnu upotrebu , zamena baterije kosta ko pola novog, sa potrosenom baterijom nemoze se prodati,kad je zima jedva mozes voziti pola deklarisane kilometraze, na dalji put neides jer nema dovoljno stanica za punjenje, kad cekas punjenje to nije vremenski kratko kao 5 minuta kao kad sipas gorivo, kad podvuces crtu u stvari si na gubitku sem ako nemas para za bacanje.

Nindja

@kole Care pošto vozis auto na baterije čisto da te obavestim da 250 kilometara košta oko 300 dinara ako punis kuci a da ne pričam da 80% javnih punjača možeš da koristiš džabe. Sad da ti prevedem na srpski auto na baterije koristiš u gradu a za dalja putovanja iznajmis ćumuraša. Godišnja ušteda za nekog ko prosečno koristi auto je oko 5'000 hiljada evra a ko troši max bez promena godišnje uštedi sigurno 10'000 hiljada evra.