Više od polovine doskorašnjih oglašivača obustavilo je svoje oglašavanje na platformi X, manje od mesec dana nakon što je njeno potpuno preuzimanje od strane Ilona Maska dovršeno
Društvena platforma X, odnosno bivši Twitter, danas ima 71,5 odsto manju vrednost nego u oktobru 2022. godine, kad ju je preuzeo milijarder Ilon Mask, navodi se u izveštaju kompanije za pružanje finansijskih usluga Fidelity Investments od 30. decembra 2023. godine.
Ta kompanija, koja takođe poseduje vlasnički udeo u X-u, prethodno je snizila procenu vrednosti X-a na jednu trećinu ukupne kupoprodajne cene od 44 milijarde dolara, koliko je Mask izdvojio u maju prošle godine.
Prema podacima iz procene Fidelity-jevog fonda Blue Chip Growth do 30. novembra 2023, vrednost deonica X-a iznosi 5,3 miliona dolara, što predstavlja značajan pad u odnosu na 6,3 miliona u oktobru i sunovrat u odnosu na 19,66 miliona dolara, koliko je taj udeo vredeo pre Maskovog preuzimanja Twittera.
Glavni razlog velikog pada je to što su brojne kontroverze koje se vezuju za X i njegovog vlasnika uplašile oglašivače. Zbog toga je više od polovine njih obustavilo oglašavanje na X-u ni mesec dana nakon što je preuzimanje dovršeno, podseća CBS.
Tako su u novembru svoje oglase povukli veliki oglašivači među kojima su i giganti: Disney, Apple i Coca Cola. Oni su se tada, takođe, distancirali od Ilona Maska nakon što je podržao jednu antisemitsku objavu.
On je tada pozitivno reagovao na tvrdnju iz posta u kome se navodi da Jevreji "guraju upravo onu vrstu dijalektičke mržnje prema belcima za koju tvrde da žele da ljudi prestanu da je koriste protiv njih". Mask se, u međuvremenu, izvinio istakavši da nije trebalo da reaguje na tu objavu.
Vlasnik X-a je potom priznao da bi bojkot te platforme od strane oglašivača mogao da ubije X, ali im je istovremeno poslao vulgarnu poruku, rekavši onima koji misle da mogu da ga ucjenjuju: "J**ite se!".
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.