Digitalna transformacija ponovo je u središtu pažnje menadžera širom sveta, podstaknuta napretkom veštačke inteligencije i dugoročnim projektima koji se sprovode u mnogim kompanijama.
Kompanije širom sveta prelaze na takozvane transnacionalne modele poslovanja, dok se kreiranje vrednosti, uključujući razvoj proizvoda, sve više premešta na tržišta u razvoju. Ključni faktori koji utiču na ovaj trend jesu optimizacija lanca snabdevanja, povoljniji uslovi poslovanja na takvim lokacijama i sveukupna optimizacija troškova. Uspešne transformacije zahtevaju redefinisane modele upravljanja i saradnju između centrala i regionalnih organizacija, kao i nove kompetencije. Ovo se odnosi ne samo na zaposlene, nego i na top menadžment.
U svetu koji se brzo menja, kompanije moraju da pronađu optimalna rešenja da bi obezbedile otpornost i prilagodljivost promenama. To uključuje negovanje agilnih organizacionih struktura, definisanje novih pristupa liderstvu, promociju kulture brzog inoviranja i prilagodljivosti, implementaciju visoko bezbedne IT infrastrukture i uspostavljanje robusnih lanaca snabdevanja.
"Prema rezultatima našeg petog godišnjeg istraživanja, u kojem je učestvovalo više od 770 rukovodilaca, digitalna transformacija je glavni prioritet u svim industrijama da bi se osigurao srednjoročan i dugoročan rast. Pritisak na troškove i likvidnost, usled kombinacije rastućih cena sirovina, visokih zaliha i poremećaja lanca snabdevanja, dodatno komplikuje poslovnu situaciju. Ograničena mogućnost prenošenja povećanih troškova na kupce zbog prezasićenosti kapaciteta i pojačane konkurencije podstakla je kompanije da preispitaju strukture i fokusiraju se na optimizaciju operacija", objašnjama Maria Boldor iz kompanije Horváth.
U proizvodnim industrijama, poboljšanje strukture troškova i profita je daleko najvažniji prioritet. Uslovi na tržištu doveli su do toga da kompanije revidiraju svoje vrednosne lance kako bi povećale otpornost i optimizovale operacije u svim regionima u kojima posluju ili su prisutni na tržištu. S druge strane, u uslužnim industrijama, AI je glavni pokretač digitalne transformacije, kako u internim operacijama tako i u interakciji sa klijentima.
Fokus na kupca i operativnu izvrsnost ključni su za konkurentnost u svim industrijama, zaključuje ovo istraživanje. Razumevanje i zadovoljenje specifičnih potreba kupaca postaje sve važnije, dok tradicionalni stubovi poput tehnološkog liderstva i kvaliteta više ne igraju centralnu ulogu.