(i)Pad udela

Da li Apple treba da se zabrine? Kupertino gubi udeo, Android tableti sve popularniji

Autor Ilija Baošić

Treći kvartal 2024. nam je doneo neke veoma interesantne rezultate na tržištu tableta.

Izvor: IDC

Globalna isporuka tableta porasla je za 20,4% u trećem kvartalu 2024. godine, dostigavši 39,6 miliona isporučenih jedinica. Neiznenađujuće, Apple je i dalje lider, ali suprotni tabor je uspeo da osetno smanji razliku.

Na osnovu preliminarnih rezultata istraživanja o broju isporučenih tableta, koje je vršio IDC (International Data Corporation), Apple je u trećem tromesečju 2024. imao 31,7% udela, čak 6% manje u poređenju sa istim periodom prošle godine.

Apple iPad Mini u ruci
Izvor: SmartLife / YouTube / Apple

Ovaj pad nije rezultat pada interesovanja za iPad modelima, naprotiv - Apple je u posmatranom vremenu isporučio 12,6 miliona jedinica, 300.000 više nego u trećem kvartalu prošle godine. Zapravo, najveći razlog je jačanje Android tabora.

To jačanje nije odmah primetno ukoliko se posmatra Samsung, drugi najuspešniji proizvođač tableta, koji je u istom periodu isporučio 7,1 milion jedinica, što je 1,1 milion višu u odnosu na godinu dana ranije. Nije, jer je uprkos rastu udeo južnokorejske kompanije pao sa 18,2% na 17,9% ukupnog broja isporuka.

_cuva
Izvor: SmartLife / Ilija Baošić

Ubedljivo najveći skok vidimo na primeru treće najuspešnije kompanije Amazon, koja je u odnosu na treći kvartal 2023. uspela da ostvari impresivan rast isporuka za čak 111,3%, te da na osnovu 4,6 miliona isporučenih tableta zahvati udeo od 11,6%.

Još jedan veliki rast broja isporuka vidimo na primeru kompanije Huawei, koja je četvrta najuspešnija kompanija na osnovu rezultata istraživanja koje je sproveo IDC. Kineski tehnološki gigant je isporulio 3,3 miliona jedinica, što je 44,1% više u odnosu na isto tromesečje prethodne godine.

Lenovo je na petom mestu sa 3 miliona isporučenih jedinica, dok su sve druge kompanije isporučile 9,1 milion tableta u julu, avgustu i septembru 2024, za 1,7 miliona, odnosno 21,8 odsto više.

Očekuje se da se rast isporuka nastavi u narednim kvartalima, pre svega zbog nadolazeće praznične sezone, a zatim i zbog sve šire implementacije veštačke inteligencije. Ostaje nam da vidimo kako će Apple odgovoriti na ovaj rast konkurencije, ali jedno je sigurno - potrošači su ti koji će biti na dobitku.

Izvor: IDC