Prve četiri pozicije na listi 10 najprodavanijih zauzima Apple, dok se na ostalima uglavnom nalaze Samsungovi modeli
U prva tri meseca 2024. godine na tržištu pametnih telefona zabeležena je potpuna dominacija dve kompanije. Naravno, pogodili ste – Samsung i Apple, dva proizvođača koji godinama unazad predvode ovo tržište.
Kao i prethodne godine, prve četiri pozicije na listi 10 najprodavanijih pametnih telefona zauzima Apple, pokazuje istraživanje analitičke agencije Counterpoint Research.
Najprodavaniji telefon na svetu u prva tri meseca ove godine bio je iPhone 15 Pro Max, koji je zauzeo 4,4 odsto tržišta. Iza njega se našao "običan" iPhone 15, koji je u prvom kvartalu zauzeo 4,3 odsto globalnog tržišta pametnih telefona.
Treća mesto zauzima iPhone 15 Pro, sa 3,7 odsto, dok je četvrti, sa značajno manjim udelom na tržištu, od 1,9 odsto još jedan iPhone, i to iz 2022. godine, model 14.
Od petog mesta nadalje nastupa Samsung "reprezentacija". Sa istim udelom kao i njegov prethodnik, na toj poziciji se našao najjači Samsungov adut – Galaxy S24 Ultra. Iza njega slede dva jeftinija modela – A15G i A54, koji na globalom tržištu imaju udeo od 1,5 i 1,4 odsto.
Osmu poziciju je zauzeo iPhone 15 Plus, sa 1,3 posto, dok listu Top 10 najprodavanijih pametnih telefona na svetu zaključuju još dva Samsungova modela – Galaxy S24 i Galaxy A34, svaki sa po jedan odsto tržišta.
Sve skuplji, a sve traženiji
Ovo istraživanje je zanimljivo i zbog još nekoliko činjenica. Tako su, po prvi put do sada, svih 10 najprodavanijih telefona na svetu 5G uređaji.
Od 10 navedenih modela čak sedam je skuplje od 600 dolara. Anketirani korisnici navode da se za kupovinu skupljih premijum uređaja opredeljuju zbog toga što telefone više ne nabavljaju svake dve, već ih menjaju na tri ili čet godine ubog čega im premijum uređaji svojim naprednim opcijama garantuju duži vek upotrebe.
Ovo je, takođe, prvi put da se sva četiri iPhone uređaja poslednje generacije našla na listi, kao i da su Pro modeli zaslužni za čak polovinu Apple-ove prodaje.
Sve zajedno, ovi rezultati pokazuju i da je taktika američkog tehnološkog giganta, da svake godine povećava razlike između "običnih" i Pro modela iPhonea i te kako urodila plodom.
BONUS VIDEO: