Nova lica

Brend za koji nikada niste čuli postao peti najveći proizvođač telefona na svetu

Ako do sada niste čuli za Transsion, sada hoćete. Upravo je postao peti najveći proizvođač telefona na svetu.

Izvor: Tecno

Svetsko tržište pametnih telefona je dobilo novo ime na vrhu. Prema najnovijem izveštaju analitičarske kompanije Canalys, kompanija Transsion je postala peti najveći proizvođač telefona na svetu. Sa 22,7 miliona prodatih telefona, ovaj relativno novi brend je uspeo da postigne istorijski uspeh i ugrabi udeo od 9% ukupnog tržišta u drugom kvartalu 2023. godine.

Iako niste imali priliku da čujete za ovog kineskog proizvođača, Transsion stoji iza brendova iTel, Infinix i TECNO, čiji pametni telefon smo nedavno imali priliku da prvi put testiramo.

Ostatak top 5 liste najvećih proizvođača telefona izgleda uobičajeno. Samsung je na prvom mestu sa udelom od 21%, odnosno sa 53 miliona prodatih uređaja, što je 14% manje nego u istom periodu prošle godine. Pad prodaje je doživeo i Apple, koji je u prethodna tri meseca prodao 43 miliona jedinica, 13% manje nego u drugom kvartalu 2022. godine, što je bilo dovoljno da obuhvati 17% ukupnog tržišta.

Xiaomi je zahvaljujući isporuci 33,2 miliona telefona u istom periodu zaslužio treće mesto, sa udelom od 13%, ali je od pet najvećih proizvođača zabeležio i najveći pad prodaje od 16%. Odmah ispod Xiaomi-ja nalazi se Oppo, jedan od brendova telefona pod okriljem kompanije BBK Electronics. Ovaj brend je tokom drugog kvartala prodao 25,2 miliona uređaja, čime je obuhvatio 10% tržišta, uz pad prodaje od 8%.

Ukupno, globalna prodaja pametnih telefona je tokom drugog tromesečja 2023. godine iznosila 258,2 miliona jedinica, što je 10% manje u odnosu na 287,4 miliona prodatih uređaja u istom periodu prošle godine. Ipak, čini se da se tržište polako oporavlja. "Pad na globalnom tržištu pametnih telefona se ponovo smanjio uz pomoć smanjenja zaliha u celoj industriji i oporavka potražnje na određenim regionalnim tržištima", kaže Amber Liu, analitičarka kompanije Canalys.

BONUS VIDEO: