Deluje da sve više ljudi želi da prati svoje predmete, ali ni zlonamerni razlozi nisu isključeni.
Prema najnovijem istraživanju, uređaji za praćenje nikada nisu bili popularniji, a za njihov uspeh je nesumnjivo najzaslužniji povratak putovanja u normalu nakon pandemije, kao i jedan gedžet kompanije Apple.
Kako se navodi u izvaštaju kompanije Circana, prihodi od prodaje uređaja za praćenje su skočili čak 82 odsto u SAD, a prodaja samo u januaru i februaru se kombinovano uvećala za 63 odsto.
Iako nije imenovan, nema sumnje da je najpopularniji takav uređaj upravo AirTag, koji je kompanija Apple razvila kako bi kupci mogli da uvek lociraju svoje stvari, poput ključeva ili prtljaga.
"Uprkos poteškoćama sa kojim se suočavaju potrošači, davanje novca na putovanja se očekuje da raste u 2023. i 2024. godini, što predstavlja jedinstvenu priliku za tehnološke proizvode koji mogu biti korisni na istim", kaže Ben Arnold, izvršni direktor i analitičar u kompaniji Circana. "Kategorije kao što su uređaji za praćenje, slušalice i prenosivi uređaji za napanje imali su pozitivan rast u izazovnom prvom kvartalu".
Zašto je AirTag toliko važan putnicima
Ukoliko niste imali priliku da se susretnete, a možda čak ni da čujete za Apple AirTag, u pitanju je mali uređaj u obliku novčića, koji koristi Apple Find My tehnologiju kako bi pomogao korisnicima da ga pronađu, nezavisno od predmeta za koji su ga prikačili.
Na primer, viđali smo slučajeve kada su vlasnici bicikala pronalazi svoje ukradene dvotočkaše pomoću dostupne aplikacije, a posebno je bio koristan u jednom slučaju kada je policija otkrila kradljivca prtljaga. Sve što je potrebno kako bi se zabeležila lokacija jeste da neko ko koristi iPhone prođe u blizini postavljenog uređaja.
Nažalost, kao i mnoge druge tehnologije, uvek postoje oni koji ove uređaje koriste u zlonamerne svrhe, pa smo prošle godine imali priliku da vidimo i prvo ubisto, kada je ljubomorna devojka pomoću AirTag-a pratila svog momka.