Lufthansa je zvanično zabranila korišćenje AirTags uređaje u koferima putnika koji predaju prtljag.
Apple je jedan od prvih proizvođača telefona koji je svojim korisnicima ponudio i uređaje koji mogu da prate bilo šta, a dovoljno su mali da se nose u novčaniku, kao privezak i da uskoče i bilo koji džep, čak i najmanji.
Osim da prate novčanike, kućne ljubimce, različite uređaje i ključeve AirTag su korišćeni i u koferima, da putnici koji lete avionom i presedaju znaju gde im je kofer završio, ako bude izgubljen.
Sad to više neće moći da rade tj. Lufthansa je prva avio kompanija koja je zabranila korišćenje AirTag i sličnih uređaja u koferima koji se predaju kao redovan prtljag.
AirTag sadrže komponentu koja prima i odašilje signal i kao takvi ovi uređaji spadaju u kategoriju portabilnih elektronskih uređaja, koje je zabranjeno nositi u predatom prtljagu. Osim toga, ovi uređaji sadrže i bateriju, malu ali i dalje bateriju, a baterije se mogu zapaliti i zabranjeno je nositi i njih u predatom avionskom prtljagu. Pravila ICAO-a (International Civil Aviation Organization) su jasna i ma šta ko mislio o tome, ona su okosnica odluke pomenute kompanije da uvede AirTag zabranu.
Istina je da je ova vest na društvenim mrežama izazvala ogromnu pažnju, jer je nakon perioda korone upravo i Lufthansa bila jedna od kompanija u kojoj su zaposleni štrajkovali, a bilo je i izgubljenog prtljaga.
Zbog brojnih problema širom sveta neki putnici su videli spas u ovakvim uređajima, odnosno makar su imali mogućnost da vide gde je kofer završio. Nažalost, to nema nikakvu korist za same kompanije, koje po proceduri i drugim oznakama moraju samostalno da uđu u trag izgubljenim torbama.
Ovo neće rešiti problem avio kompanija, kao što neće rešiti ni nezadovoljstvo brojnih putnika koji su na neki način oštećeni, ali sad makar znamo da ako stavimo AirTag u kofer - oni će biti oduzeti, a nadzorni će biti u prilici i da napišu kaznu, ako tako budu procenili da je neophodno.