Polovično

Test pokazao da Apple uređaji ne mogu da detektuju sudar u parkiranom automobilu

Autor Ilija Baošić

Detekcija sudara kompanije Apple se nije najbolje pokazala na testu.

Izvor: YouTube / Wall Street Journal

The Wall Street Journal novinarka, Joana Stern, je nedavno otputovala u Mičigen kako bi testirala Apple funkciju detektovanja sudara na iPhone 14 i Apple Watch Ultra uređajima.

Za potrebe testa, Stern je unajmila vozača koji se profesionalno bavi sudaranjem automobila da udari svoje vozilo, opremljeno čeličnim okvirom, u dva parkirana automobila na otpadu.

Vozač je na ruci imao Apple Watch Ultra, a u njegovom vozilu se takođe nalazio i jedan iPhone 14 uređaj. Stern je u parkirana vozila postavila jedan iPhone 14, kao i jedan Google Pixel telefon, koji takođe ima detekciju sudara.

Rezultati testa su bili pomešani - Apple uređaji su uspeli da detektuju sudare u vozilu koje se kretalo, ali ne i u vozilu koje je bilo parkirano.

Stern je ove rezultate predstavila kompaniji iz Kupertina, a Apple je rekao da je odsustvo detekcije sudara u parkiranom vozilu rezultat toga što uslovi testiranja na otpadu nisu dali dovoljno "signala" da se funkcija aktivira svaki put.

Apple detekcija sudara test
Izvor: The Wall Street Journal

Kompanija kaže da se njena detekcija sudara oslanja na "napredne algoritme kretanja, obuučene sa preko milion sati vožnje u stvarnom svetu i podataka o sudarima". Stern je navela različite hardverske senzore i softverske algoritme koji pomažu u detekciji sudarana na podržanim Apple uređajima:

  • Senzori pokreta - svi uređaji imaju žiroskop i akcelerometar osetljiv na velike sile, koji proverava kretanje više od 3.000 puta u sekundi. Ovo znači da uređaj može da detektuje tačan momenat sudara i svaku promenu kretanja ili putanje vozila
  • Mikrofoni - mikrofoni se koriste za otkrivanje glasnih zvukova koji mogu ukazivati na sudar. Mikrofoni se uključuju samo kada se detektuje vožnja, a zvuk se ne snima, kaže Apple
  • Barometar - ako se vazdušni jastuci aktiviraju kada su prozori zatvoreni, barometar može da otkrije promenu vazdušnog pritiska
  • GPS - očitavanja se mogu koristiti za detekciju brzine pre sudara i bilo kakvog naglog prestanka kretanja, kao i za obaveštavanje uređaja da se kreće putem
  • CarPlay i Bluetooth - kada je uređaj povezan sa automobilom, to daje algoritmima još jedan signal da je telefon u vozila, tako da zna da pazi na sudar

Na sajtu kompanije se navodi da je detekcija sudara dizajnirana da detektuje "ozbiljne" sudare automobila, kao što su "sudari prednjim, bočnim i zadnji delom, kao i prevrtanja". Ipak, Apple upozorava da ova funkcija "ne može da otkrije svaku saobraćajnu nesreću".