Logotip oko kog se povela diskusija na društvenim mrežama.
Indijska kompanija Myntra koja se bavi elektronskom trgovinom modnih aksesoara je odlučila da promeni svoj logo nakon što je na njihovu adresu stigla tužba.
Njihov logo je izazvao brojne kontroverze, u tolikoj meri da je aktivistikinja Naz Patel iz Avesta fondacije podnela u decembru 2020. godine tužbu zbog toga što je isti uvredljiv prema ženama.
Ona je još pre tri godine primetila da nešto nije u redu sa njim na jednom društvenom okupljanju: "Primetila sam dvojicu muškaraca kako se smeju reklami kompanije Myntra koja se iznova i iznova vrtela na televizoru. Kada sam ih upitala šta je toliko smešno, nisu hteli da mi kažu. Potom sam upitala još nekoliko muškaraca koji su mi potom ukazali na to da je logo te kompanije napravljen tako da izgleda kao žena sa raširenim nogama!" - otkrila je Patel u čemu je problem.
Društvene mreže su se potom usijale oko logoa ove kompanije, te je ona dala sebi zadatak da uradi nešto po tom pitanju. Odlučila je da kontaktira tu kompaniju, ali od iste nije dobila odgovor: "Razgovarala sam sa mnogo deoničara te kompanije. Sa aktivistima i advokatima isto, ali potom bi mi rekli da su oni velika kompanija i da neće da mi odgovore. Osetila sam potrebu da neko treba da se obrati policiji, što sam i učinila" - objasnila je Patel za the Quint.
Upitana da li vulgarnost leži u očima posmatrača, Patel je rekla: "Znam da me ljudi kritikuju što sam ovo primetila, te mi sugerišu da banaliziram stvari. Ali da nisam ja, neko drugi bi pokrenuo ovaj razgovor, pošto su društvene mreže bile usijane zbog istog! Nisam prva koja je primetila da je ovaj logo uvredljiv" - poručila je ona, istakavši da logo te kompanije nije napravljen sa namerom da uvredi žene.
Rašmi Karandikar, iz odeljenja za sajber kriminal mumbajske policije je otkrio da je kompanija Myntra obećala da će promeniti logo, što je i uradila na neku ruku. "Otkrili smo da je ovaj logotip uvredljive prirode prema ženama. Prateći prigovore, poslali smo mejl kompaniji Myntra, a njihovi zvaničnici su došli i rekli da će promeniti logo u narednom periodu".
Novi logo te kompanije izgleda ovako (desni logo), a kao što možete da primetite, nema neke značajne razlike.
Kako to obično biva sa društvenim mrežama, naišli smo na neke zaista interesantne komentare.
Mnogi su otkrili da više ne mogu da pogledaju taj logo istim očima, te da će zauvek videti raširene noge.
Tako su se i brojne globalne kompanije našle na meti korisnika društvenih mreža. Od kompanija kao što su Tesla Motors, Renault, pa sve do usluga kao što su AirBnB, Gmail i mnogo drugih.
Inače, Myntra je osnovana 2007. godine i u svojoj istoriji nije menjala logo svoje kompanije, sve do sada. Sve ovo nas je podsetilo na sudski spor oko logotipa između kompanija Apple i Prepear.
Na šta vas podseća logo kompanije Myntra?
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.