Ko reskira, profitira!
Kompanija Zoom koja korisnicima omogućava grupne video pozive, od danas vredi više od IBM-a i AMD-a, a sve zbog vrtoglavog porasta akcija od 41 odsto.
Sad je tržišna vrednost ove kompanije 129 milijardi dolara, što znači da je porasla za čak 37 miliona dolara.
Upravo se za ovu kompaniju smatra da je najveći pobednik krize u toku globalne pandemije, pošto je najviše profitirala. Baš zbog posledica koronavirusa, ova aplikacija je doživela ogromnu popularnost na globalnom nivou. Kako su ljudi širom sveta bili primorani da se prilagode na nov način života, mnogi su radili od kuće, te su vodili sastanke upravo preko ove aplikacije.
Od 22. marta broj korisnika na dnevnom nivou se povećao za skoro 380 odsto u odnosu na godinu ranije i to nakon što je kompanija već pridobila više od 2,2 miliona novih korisnika u prva dva meseca ove godine.
Ovu kompaniju je osnovao pedesetogodišnji Erik Juan.
Dok je bio mlad sanjao je da se iz Kine preseli u Silicijumsku dolinu, još od kada je čuo suosnivača Microsoft-a Bila Gejtsakako govori o internetu.
Više od dve godine se borio za vizu, a za to vreme je odbijen čak osam puta. Konačno je 1997. godine dobio američku vizu, te se kao 27-godišnjak zaputio u tu zemlju bez znanja engleskog jezika. Ipak, znao je jedan drugi jezik, znao je kako da napiše računarski kod i ubrzo je dobio posao u kompaniji za video konferencije WebEx. Posle godinu dana ta kompanija je prodata kompaniji Cisko za 3.2 milijarde dolara (Trenutno je poznatija kao Cisko Webex). Ubrzo je Juan postao potpredsednik i zarađivao je milione, ipak one mu nisu doneli sreću na ličnom nivou.
Počeo je da primećuje da klijenti kompanije Cisko nisu srećni, a razlog za to je, kako je Juan smatrao, to što se proizvod nije razvijao dovoljno brzo, što je predstavljalo napor za klijente. Ta kompanija i dan danas koristi isti kod koji je on napisao pre dve decenije. Smatrao je da su pametni telefoni evoluirali i da su otvorili nove mogućnosti za unapređivanje video konferencija. Zbog toga je odlučio da 2011. napusti siguran posao i platu da bi započeo sopstveni biznis.
Juan je dobio ideju za Zoom tako što je tražio način da se poveže sa svojom devojkom. Započeo je da razvija platformu za video konferenciju dok je tražio sredstva za izgradnju i pokretanje nove kompanije.
“S jedne strane, to je zaista veliki rizik, napustiti vrlo dobro plaćenu poziciju potpredsednika već izgrađene firme. Međutim, s druge strane, ja tu nisam bio srećan, što znači da mentalno to nije bio veliki rizik. Svrha života je težnja za srećom, pre svega”, rekao je svojevremeno.
Njegov rizik se isplatio, prošlo je devet godina od kad je osnovao Zoom, a ta kompanija sada zapošljava 2.000 ljudi, a prihod je udvostručila 2019. godine na više od 620 miliona dolara. Ova godina je pogotovo bila unosna za kompaniju, u drugom tromesečju je prodaja porasla na 663,5 miliona dolara.
Ipak, predstoji borba da se zadrži prevlast jer Zoom ima paklenu konkurenciju u vidu Google-a, Microsoft-a i Cisc-a, a Juan smatra da ova kompanija može još da raste!
Da li ste vi koristili Zoom i kakvi su vaši utisci?
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
(Biz Life / Mondo)