Sistem protiv širenja dezinformacija na najpopularnijoj društvenoj mreži počela s radom i u Srbiji.
Facebook kompanija i lokalni, srpski partner dostavio nam je zvanično saopštenje u vezi sa početkom provere tačnosti objava na toj mreži u našoj zemlji.
Saopštenje pročitajte u nastavku.
U okviru borbe Facebook mreže protiv dezinformacija, udružili smo se sa nezavisnim licima i grupama za proveru informacija iz čitavog sveta, koji proveravaju i ocenjuju istinitost sadržaja. Danas (30. jula) objavljujemo pokretanje našeg nezavisnog programa za proveru činjenica u Srbiji u saradnji sa Istinomerom i agencijom Frans Pres (AFP). Danas pokrećemo i program u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji, a isti taj program širimo u Hrvatskoj. Svi naši partneri su sertifikovani putem nezavisne Međunarodne mreže za proveru činjenica.
Kada tzv. fektčeker (fact checker, onaj, koji proverava činjenice) označi priču kao lažnu, ona će biti prikazivana niže na pregledu vesti (News Feed-u), što će značajno umanjiti njeno dalje deljenje. Tako se sprečava širenje lažnih vesti i smanjuje broj ljudi koji ih vide. Stranicama i domenima, koji u kontinuitetu dele lažne vesti distribucija sadržaja će takođe biti smanjena, a ukinuće im se i mogućnost za oglašavanje i zarada od sadržaja. To znači da ćemo, kad neki post bude označen kao lažan, upozoriti ljude koji ga vide ili pokušavaju da ga dele da je post označen kao lažan.
“Srećni smo što smo pokrenuli nezavisni program za proveru činjenica u Srbiji zajedno sa Istinomerom i AFP. Borba protiv lažnih vesti je odgovornost, koju shvatamo ozbiljno i zato konstantno radimo na tome kako da pomognemo da se zaustavi širenje dezinformacija na našoj platformi", rekla je Sofi Ejars, strateški menadžer za razvoj partnera kompanije Facebook.
Ovaj program je u skladusa Facebook-ovim trostrukim okvirom za poboljšanje kvaliteta i istinitosti sadržaja u pregledu vesti, koji predviđa uklanjanje naloga i sadržaja koji krše standarde zajednice ili politike oglašavanja, smanjivanje distribucije lažnih vesti i neistinitih sadržaja, poput senzacionalističkih naslova (tzv. clickbait) i obaveštavanje ljudi dajući im više konteksta o postovima, koje vide.
Danas imamo više od 70 partnera za proveru činjenica na više od 70 jezika na globalnom nivou i zainteresovani smo za dalje širenje tih aktivnosti.
Kako vam se dopada nova Facebook opcija kod nas?
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.