Uređaji

Korona u Srbiji izaziva povećano gledanje videa i korišćenje interneta

Da li ste znali da svaki drugi stanovnik Srbije od kada je izbila pandemija virusa korona pretražuje internet tek eto tako, bez cilja, ali više nego do sada? To je samo jedan od zanimljivih podataka novog istraživanja o navikama Srba u doba korone.

Izvor: MONDO / Kaspersky

Regionalna agencija za marketinško savetovanje i istraživanje tržišta Valicon, u okviru studije, koja prati reakciju stanovništva Srbije i regiona na širenje epidemije virusa korona, sprovela je treću po redu anketu krajem aprila.

Najnovije rezultate u vezi sa zabrinutošću za širenje korona virusa među građanima Srbije, brizi za lično zdravlje i zdravlje bližnjih, ali i za ekonomiju prezentovali smo vam na linku, a sada ćemo se više baviti stvarima, koje imaju veze sa mobilnim tehnologijama, IT-jem i medijima uopšte.

Da li se samo navikavamo na novonastale okolnosti ili trenutna situacije postaje “nova realnost“ i kako se promenila naša svakodnevica možemo da zaključimo iz značajno visokih ocena u domenu izloženosti medijskom sadržaju. 

Poverenje i izloženost različitim vrstama medija po zemljama i sadržaj, koji građani prate predmet je istraživanja. Tako 58% njih u Srbiji televiziju prati u većoj meri u odnosu na period pre proglašenja epidemije, a povećana upotreba pametnih uređaja beleži se kod 64% stanovnika. Najveći stepen povećanja ogleda se u intenzivnijem pretraživanju interneta kome pribegava 70% ispitanika.

Što se informisanja u Srbiji tiče, tokom epidemije korona virusa, informativni program televizijskih emitera u većoj meri prati 58% građana, dok se 62% njih u većoj meri informiše i putem online medija

Kako termin “nova realnost” sve više ulazi u upotrebu kad se govori o periodu nakon suzbijanja korona virusa, ostaje otvoreno pitanje koliko će stanovništvu biti potrebno da se navikne na relaksirane epidemiološke uslove. A realnost je takva da, od kada su na snazi mere vanrednog stanja, više od polovine ispitanika odnosno 57% njih video sadržaj na internetu gleda više nego ranije, 52% njih u većoj meri prati objave na društvenim mrežama, a svaki drugi više pretražuje internet bez posebnog razloga. 

U domenu digitalnog zanimljiv porast beleži online kupovina kod dela stanovništva koje sebe doživljava kao pripadnike visoko rizične grupe za oboljevanje od COVID-19. Iako svega 17% njih osnovne životne namirnice i lekove najčešće nabavlja putem interneta, to predstavlja rast od 13 procentnih poena u odnosu na mart. 

Izvor: Valicon istraživanje javnog mnjenja u Srbiji i regionu, mart - april 2020. godine.