Udruženje banaka Srbije želi da upozori građane da se, u situaciji u kojoj se svi borimo da normalno funkcioniše život u Srbiji, uključujući i finansijske usluge, pojavljuju i oni koji ovo stanje pokušavaju da iskoriste za prevaru.
Naime, jedan broj građana dobio je SMS poruku u kojoj se od njih, kao klijenata banke, traže lični podaci: jedinstveni matični broj građanina, broj računa, PIN i slično.
Reč je o prevari, odnosno takozvanoj fišing kampanji, saopštilo je Udruženje banaka Srbije.
Banke će u kontekstu isplate penzija svakako kontaktirati klijente, što može da podrazumeva i komunikaciju putem SMS poruka.
Ali u toj komunikaciji banke nikada neće tražiti pomenute lične podatke, kao što su JMBG ili PIN kod.
Mole se građani da obrate pažnju, da pre svega provere ko je pošiljalac poruke, a da u svakom slučaju čuvaju pažljivo svoje lične podatke, kao što je i do sada bila praksa u poslovanju sa bankama.
I MUP je večeras pozvao sve građane koji su dobili SMS poruke u vezi sa isplatama penzije, u kojima se traže lični podaci, da to prijave Odeljenju za suzbijanje visokotehnološkog kriminala.
Prijave je potrebno poslati na imejl adresu vtk@mup.gov.rs ili preko Udruženja banaka republike Srbije.
"U nekoliko poslednjih dana jedan broj građana je dobio lažne SMS poruke u vezi sa isplatom penzija u kojima se traži da dostave lične podatke, JBMG, broj žiro računa, PIN i druge slične podatke", kaže se u saopštenju.
Policija upozorava javnost da se radi o prevari i apeluje na građane da sa povećanom pažnjom čuvaju svoje lične i poslovne podatke.