Srpska preduzeća uglavnom biraju .RS domen, jer ga Google bolje rangira u lokalnoj pretrazi, ali i iz drugih razloga.
Najveći procenat ispitanika, njih 69 odsto, koji su učestvovali u istraživanju o poslovnom prisustvu i internet navikama srpskih preduzeća ima registrovan naziv .RS domen, dok se 35 odsto odlučilo za generički .com, dok određeni broj preduzeća ima oba, saopštio je Registar nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS).
Istraživanje tržišta o prisustvu srpskih mikro, malih, srednjih i velikih preduzeća na internetu, sprovedeno nedavno, obuhvatilo je gotovo 400 preduzeća u Srbiji.
Ispitanici su, između ostalog, odgovarali na pitanja o tome koji je njihov osnovni motiv za registraciju naziva domena, kako i zašto biraju domene i koliko dugo imaju nazive domena svojih preduzeća. Istraživanje je pokazalo da čak 96% ispitanika prepoznaje .RS kao domen, koji je dodeljen Srbiji.
Prilikom izbora domena pozicija u pretragama je najvažniji kriterijum za donošenje odluke, što automatski daje prednost nacionalnom domenu, koji Google u lokalnim pretragama bolje rangira, piše u saopštenju.
Razmena elektronske pošte sa sopstvenog naziva domena izuzetno je važna srpskim preduzećima, te njih 78 odsto navodi elektronsku poštu kao primarni razlog za registraciju naziva domena, dok je drugi najzastupljeniji povod, postavljanje sajta i informacija o firmi, prisutan kod 72 odsto preduzeća. Najveće firme u domaćem domenskom prostoru imaju registrovane nazive domena duže od 10 godina, dok su nazivi domena mikro preduzeća prosečno "stari" od jedne do tri godine.
Detaljna analiza istraživanja o poslovnom prisustvu i prikaz "internet navika" srpskih preduzeća biće predstavljena 19. marta na Konferenciji DIDS 2020 (Dan internet domena Srbije).
Istraživanje će poslužiti kao odličan uvod u treći blok konferencije u kom će troje vlasnika preduzeća govoriti o tome kako se tradicionalni modeli poslovanja menjaju sa promenama koje donosi internet, koje usluge su moguće zahvaljujući internetu i kako su prevazišli neke probleme u razvoju svojih proizvoda i usluga. U trećem bloku konferencije koji moderira Milica Čalija, vlasnica brenda Anđeli, govoriće Žaklina Nedeljković, vlasnica mobilne ambulante Mobilna sestra, Marija Slović, vlasnica prodavnice Domaccini i Dragan Fras, vlasnik brenda Mingle.
DIDS se održava 19. marta u hotelu Metropol Palas u Beogradu. Prisustvo konferenciji je besplatno, ali je registracija obavezna zbog ograničenog broja mesta. Prijava posetilaca na sajtu dids.rs i дидс.срб je u toku, a traje do popune kapaciteta sale. Da bi se registrovali, posetiocima je potrebna adresa e-pošte na .rs ili .срб domenu ili nekom od regionalnih nacionalnih domena.