Evo kakve su digitalne navike građana Srbije! I recite nam šta je vama omiljeno!
Procenjuje se da je tokom 2019. godine oko pet miliona građana Srbije koristilo digitalne servise na mobilnom telefonu.
Podjednako ih koriste i muškarci i žene, najviše mladi, pokazuje istraživanje agencije TMG Insights, koja je deo velike međunarodne grupacije Kantar.
Najviše se koristi Viber, i to navodi 77% ispitanih u poslednjem kvartalu 2019. godine (ovo se poklapa i sa našim prethodno objavljenim pričama). Na drugom mestu je Facebook (68%), na trećem Instagram (59%), a slede Facebook Messenger (59%) i WhatsApp (55%).
Najveći rast do kraja 2019. godine (u odnosu na prvi kvartal 2018. godine) beleži Instagram (+18%), WhatsApp (+13%) i Viber (+10%).
Polovina ispitanih građana čita vesti preko medijskih aplikacija na mobilnom telefonu, a mape, navigaciju i turističke aplikacije koristi nešto manje od trećine.
Raste broj ljudi koji gledaju TV programe na mobilnom telefonu, kao i broj onih koji igraju igre, dok izuzetno visok broj građana koristi desktop ili laptop računar - gotovo 80%. Konzole za igre (npr. PlayStation, Nintendo Wii, Xbox) ima oko 6%, dok pametni sat (npr. Apple, Pebble, Samsung Galaxy) koristi 3% građana.
Iako mali procenat građana ima najsavremenije digitalne uređaje i servise, kao što su pametni uređaji za domaćinstvo, uređaj za virtuelnu stvarnost, pametne narukvice ili slično, u Srbiji taj broj iz meseca u mesec sve više raste.
Istraživanje je sprovedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Srbije, uzrasta od 15 do 65 godina na mesečnom nivou. Intervju se obavlja licem u lice, u domaćinstvu ispitanika. Mesečno anketiranje obuhvata uzorak od preko 1.200 ispitanika, dok se na godišnjem nivou ispita više od 14.400 građana Srbije.