Uređaji

ZBOGOM! Sad, zauvek! (FOTO)

Internet Explorer iščezava, kao program se više neće koristiti, a konačno ni logo novog veb pregledača ne podseća na njega!

Pre skoro godinu dana Microsoft je priznao poraz svog pregledača interneta.

Nemilosrdna konkurencija svela je Edge na bolan jednocifren (između četiri i pet) procenat zastupljenosti na  tržištu i odatle mu nije bilo pomaka.

U nedostatku bolje ideje, softverski gigant mu je presudio po dugom postupku, a zatim se, nakon pogleda preko ograde, latio Chromium endžina za svoj naredni pokušaj.

Nakon nekoliko meseci testiranja, novi Edge je spreman i istračava na internet 15. januara 2020. godine. U to ime, promenjen je i logotip budućeg pregledača. Prepoznatljivo “e“ je umanjeno i oblikom podseća na talas, sa idejom da asocira na surfovanje ili, kako su to sročili iz Microsofta, "okean inovacija" (objektivno, asocira na Mozilla-in Firefox, al’ ’ajde).

S obzirom na to da koriste isti endžin, Edge će biti u prilici da “tera” ekstenzije sa Google Web Store-a. Navodi se i jača bezbednost, pa će tako prema fabričkim podešavanjima blokirati trekere stranica, koje korisnik prvi put posećuje. Blokiraće i one globalne, koje šalju pretraživači ili društvene mreže, no, moguće je da ovo prouzrokuje obaranje pojedinih stranica. Uz SmartScreen i pomenutu Tracking prevenciju, tu je i novi InPrivate režim.

Slične funkcije odavno nude drugi programi ove namene (maltene se podrazumevaju).

Tamo gde Edge ima šanse da se istakne jeste integracija sa Office paketom. Dodatkom Collections, moguće je “iščupati” sadržaj određene web stranice, a zatim ga kopirati u Word ili Excel dokument, gde će ga veštačka inteligencija, objašnjava SK, radi preglednosti, pretumbati (prepoznaće tabele, reference, spoljne linkove…).

Da li će Edge, na tržištu gde su karte već odavno podeljene, uspeti da bude nešto više od prethodnika (posrednik do drugih pregledača interneta, kao što je Bing do Google-a), saznaćemo za koji mesec.

Na šta vas asocira novi Edge logotip?!

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.