Ovo je samo jedan od zanimljivih primera kako i na koji način tehnologija menja aktuelne poslovne modele nabavke i poslovanja uopšte.
Na SAP Ariba događaju održanom u beogradskom hotelu Hyatt stručnjaci kompanije SAP su predstavili novi koncept inteligentnog upravljanja nabavkom i objasnili na koji način se menjaju poslovni modeli u domenu nabavke primenom tehnoloških inovacija.
Zoran Cvijić, SAP Ariba ekspert objasnio je novi koncept upravljanja nabavkom, a koji podrazumeva umreženost kupaca i dobavljača, što je doprinelo pojednostavljenju poslovnih procesa, donelo viši nivo transparentnosti poslovanja, strateške i operativne nabavke, kao i efikasniji nivo kolaboracije, odnosno međusobne i uvek povezane saradnje.
Šta donosi koncept umreženost kupaca i dobavljača
Prošlogodišnji promet svih kupoprodajnih transakcija preko Ariba mreže kupaca i dobavljača (Ariba Network) realizovan u vrednosti od preko 3 triliona USD, što je veći promet od svih najpoznatijih portala zajedno - Amazon + eBay + Alibaba. Ova brojka je dostignuta uz pomoć oko četiri miliona kompanija, koje su trenutno članovi Ariba Network-a, a koji razmene oko 495 miliona dokumenata godišnje.
Članovi Ariba Network-a su kompanije iz 190 zemalja sveta sa oko 26 miliona korisnika sistema.
Kad je reč o strateškoj nabavci, raspoloživ je veliki broj funkcionalnosti vezano za realizaciju nabavke direktnih materijala i opreme, sprovođenje + kompleksnih tenderskih postupaka i e-aukcija, čime je omogućeno da se iz više uzastopnih ciklusa (delimično ili potpuno automatizovanih) može doći do najpovoljnije ponude, što direktno utiče na sniženje troškova odnosno veće uštede kompanije. Takođe, visok stepen automatizacije u procesu kreiranja šablona nabavnih ugovora, u značajnoj meri smanjuje potreban rad na kreiranju, praćenju realizacije i administraciji nabavnih ugovora.
Kao posebno interesantna opcija je praćenje potrošnje, zasnovana na različitim parametrima, čime se omogućava detaljna analitika potrošnje po unapred definisanim kriterijumima.
Kad je reč o operativnoj nabavci tj. indirektnim materijalima, kroz Ariba poslovnu mrežu, dostupno je oko 200.000 različitih kataloga, čime se stiču mogućnosti da zaposleni koriste takozvani samouslužni servis za poručivanje, gde bi na raspolaganju imali samo kategorije materijala i usluga za koje su unapred ispregovarani najbolji uslovi.
“Kad govorimo o već postojećim korisnicima SAP ERP ili S/4HANA rešenja, činjenica je da je Ariba poslovna mreža u potpunosti integrisana sa navedenim sistemima i da je na taj način otvorena mogućnost da se na vrlo jednostavan način koriste sve dostupne Ariba funkcionalnosti. Takođe, one kompanije, koje nisu SAP korisnici imaju mogućnost da u potpunosti koriste SAP Ariba poslovnu mrežu“, istakla je Olja Lapčević, SAP West Balkans Presales Expert.
Zanimljive su analize postignutih ušteda od strane kompanija, koje koriste Ariba poslovnu mrežu, a pokazuju da ovakav oblik automatizacije u nabavci može da donese značajno povećanje produktivnosti, a kao poseban primer se ističe skraćenje vremena obrade porudžbine i do 70 procenata, kao i značajno skraćenje procesa administracije nabavnih ugovora, koje u nekim primerima ide i do brojke od čak 60 %. Ne treba izostaviti ni potpunu transparentnost procesa, čime se omogućava sprovođenje internih procedura rada, kao i omogućava spoljnim revizorskim kućama jednostavan uvid u poslovanje kompanije.
Svepristuna rastuća moć ekosistema poslovnih mreža već sad u značajnoj meri menja način rada i ulogu nabavke u kompanijama, te se isti trend može očekivati i u godinama koje dolaze.
Zato, sa SAP Ariba rešenjem budite na vreme spremni za budućnost koja već kuca na vrata!