Ignorišite ovu Facebook poruku - ne radi! | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ignorišite ovu Facebook poruku - ne radi!

Facebookom kruži nova poruka u kojoj korisnici "zabranjuju" Faceooku da deli njihove podatke ili im šalje viruse. Ne postavljajte je na svoj News Feed - ne radi!

  Izvor: MONDO portal.

Facebook je najavio da će od 2015. godine, već od 1. januara, na snagu stupiti novi Pravilnik o privatnosti i objavi sadržaja na toj društvenoj mreži, nakon čega se pojavila poruka iz odeljka koji vidite ispod. Poruka se brzo raširila po News Feedu korisnika i mnogi je još uvek kače, misleći da su se "zaštitili" od deljenja njihovih podataka od strane Facebooka. Moramo vas razočarati i reći vam da ta poruka ne radi, ama baš ništa, osim što "čuči" na vašem News Feedu.

Sporna poruka

Kruži Fejsom, prenosimo je u celini: "Danas u 10h stupio na snagu zakon o facebooku. IZJAVLJUJEM da je za upotrebu mojih ličnih podataka i fotografija u svakom trenutku potreban moj lični pristanak (BERNSKA KONVENCIJA). Svako ko čita, može kopirati ovaj tekst i objaviti ga na svojoj FB stranici.To će ga staviti pod zaštitu zakona. Obaveštavam FB administraciju da je od ovog trenutka strogo zabranjeno objavljivanje, kopiranje, distribuiranje mojih ličnih podataka ili preuzimanje bilo kakve druge akcije protiv mene, na osnovu mog FB profila ili njegovih sadržaja. Sadržaj ovog profila je pod nevidljivom oznakom "PRIVATNO" i ne sme se narušavati. (UKC 1 1-308-1-103 i rimski Status). Svim članovima se preporučuje da objave ovo obaveštenje u ovoj formi ili dopunjeno novim detaljima koji se odnose na mogućnost zloupotrebe podataka sa FB profila i privatnih prepiski koje imaju veze sa FB komunikacijom. Preporuka je da se obaveštenje objavi u ovoj formi. Ako izjavu ne objavite na svom zidu, smatraće se da ste prećutno pristali i dozvolili korištenje vaših ličnih, biografskih podataka, fotografija i ostalih elemenata profila kao i slanje virusa u moje ime".

Prema izvoru CNet portala ova akcija "odricanja" od Facebook Politike privatnosti nema nikakvog smisla i poruka koja se kači širom sveta ne obavezuje Facebook ni u kojem smislu da je se pridržava, niti u celini, niti delimično. Evo i zašto je to tako.

Pristupanjem Facebook mreži prihvatili smo SVA njena Pravila ponašanja i Politiku privatnosti i ukoliko koristimo Facebook moramo da ih poštujemo i ne možemo se "izuzeti" od bilo kojeg od njih. Ovde se čak radi o selektivnom ne prihvatanju pravila Facebooka i zbog ovih razloga poruka koja se "šeruje" Fejsom ne može vas nikako zaštititi.

Ono što uvek možete da uradite, jeste da ograničite vidljivost svojih objava, jer vi sami odlučujete šta će ko videti (pratite link).

"Korisnici se verovatno osećaju bespomoćno pred Facebookom, zato i pokušavaju da definišu ko je vlasnik svega što objave na toj društvenoj mreži", kaže Teodor Klajpul, stručjak za bezbednost i jedan od autora knjige "Privatnost u doba Big Data sistema".

U vezi s ovom situacijom, CNet navodi da se komičar Džon Oliver sa HBO Comedy kanala, u junu grubo našalio kazavši da je Apple u iTunes Uslove korišćenja stavio kompletno delo "Moja borba", Adolffa Hitlera, korisnici bi i dalje kliknuli na link "Da, slažem se".

Iako mnogi smatraju da im je korišćenjem Facebooka, koji na ovaj ili onaj način ne mogu da izbegnu, privatnost narušena, poslednji koraci koje društvena mreža preduzima pokazuju da Facebook, ipak, menja svoje ponašanje prema korisnicima - nabolje.

Od 20. novembra korisnici se obaveštavaju o novim pravilima Facebooka i kako da direktno utiču na to ko i šta može da vidi ne samo od objava, nego i od njihovih ličnih podataka. Što se reklama tiče, Facebook je obećao da će biti više sadržaja koje korisnici vole, a reklame će postati prilagodljivije, pa neće smarati korisnike onim sadržajima koji ih ne zaimaju.

Šta vi kažete na sve ovo? Čekamo vaše komentare i postove na Facebooku!

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA