Od 16. decembra stupa na snagu nova politika privatnosti na Facebook i Instagram platformama. Kompanija Meta je upravo najavila da će koristiti sadržaj razgovora sa Meta AI četbotom za oglašavanje.
Meta je najavila kontroverznu promenu politike privatnosti koja će uticati na sve korisnike Facebook i Instagram platformi. Kompanija planira da počne da koristi razgovore sa Meta AI četbotom kako bi dodatno personalizovala sadržaj i reklame koje se serviraju.
Konkretno, sve što kažete ili pitate Meta AI - bilo da se radi o tekstualnom dopisivanju ili glasovnom razgovoru - uskoro će postati deo podataka koji formiraju vaš lični profil za preporuke sadržaja i reklama.
Ako, recimo, pričate sa četbotom o planinarenju, Facebook i Instagram će pretpostaviti da volite prirodu i početi da vam nude više objava, grupa i reklama o toj temi.
Meta je o ovoj promeni počela da obaveštava korisnike u Srbiji 10. oktobra putem notifikacija u aplikacijama, a nova politika privatnosti stupa na snagu 16. decembra 2025. godine.
Iz kompanije tvrde da će ovakav pristup poboljšati preporuke i učiniti ih relevantnijim. "Ova promena će pomoći da preporuke postanu relevantnije, tako da korisnici vide više onoga što ih zanima - i manje onoga što ih ne zanima", poručuju iz Meta-e.
Korisnici će i dalje moći da kontrolišu svoje preporuke kroz opcije kao što su "Ads Preferences" i podešavanja feed-ova. Meta takođe navodi da neće koristiti teme poput religije, orijentacije, političkih stavova ili zdravstvenih podataka za personalizaciju reklama.
Ova promena stiže u trenutku kada Meta AI koristi više od milijardu ljudi mesečno, a kompanija očigledno želi da iskoristi tu ogromnu bazu korisnika za finije podešavanje svog algoritma.
Iako iz Meta-e tvrde da će korisnici zadržati kontrolu, činjenica da razgovori sa AI četbotom sada postaju deo sistema za personalizovane reklame otvara ozbiljna pitanja o privatnosti.
BONUS VIDEO: