Izvršni direktor kompanije Apple, Tim Kuk, odgovorio na pitanje da li razvija veštačku inteligenciju.
Izvršni direktor kompanije Apple, Tim Kuk, rekao je rekao da je povećana potrošnja na istraživanje i razvoj koju je kompanija do sada pokazala u fiskalnoj godini, delimično vođena njenim radom na generativnoj veštačkoj inteligenciji. Apple je, po dosadašnjim podacima, u istraživanje i razvoj uložio 22,61 milijardu dolara, što je više od prošlogodišnjeg budžeta za 3,12 milijardi dolara.
Potraga za inovativnim tehnologijama veštačke inteligencije (AI) navela je tehnološke kompanije da izdvajaju više finansijskih sredstava. U intervjuu za Rojters, Tim Kuk je rekao da će Apple nastaviti da ulaže i inovira svoje proizvode koristeći AI tehnologije kako bi "pomogao da se obogate životi ljudi".
"Očigledno je da mnogo ulažemo i to se vidi u potrošnji na istraživanje i razvoj koju gledate", rekao je Kuk, ne otkrivajući više detalja.
Prethodne glasine su sugerisale da Apple radi na sopstvenoj AI platformi, kao što je ChatGPT sa potpisom kompanije OpenAI, koji je za razliku od jednog od trenutno najpopularnijih chat-bota, namenjen samo za internu upotrebu kompanije. Štaviše, zaista izgleda da, bez obzira na to što Apple radi na novim AI tehnologijama, one neće biti dostupne javnosti, barem ne uskoro.
Pre samo nekoliko dana, nakon zahteva Bele kuće, velike tehnološke kompanije koje rade u oblasti veštačke inteligencije formirale su udruženje fokusirano na veštačku inteligenciju pod nazivom "Frontier Model Forum". Njegov glavni cilj je da obezbedi siguran i odgovoran razvoj graničnih AI modela. Apple nije deo ovog udruženja, što znači da bi se njegovi razvoj veštačke inteligencije mogli koristiti samo za interne potrebe, barem za sada.
Uprkos tome što nije zvanično najavio upotrebu veštačke inteligencije u svojim proizvodima, Apple je već implementirao napredne modele mašinskog učenja u iPhone kameru i "asistenta" Siri. Glasine takođe sugerišu da će iPhone 15 doći sa integracijom veštačke inteligencije u iOS Health aplikaciji.
BONUS VIDEO:
(SmartLife)