Zuk je cool

RAY-BAN PRAVI FACEBOOK PAMETNE NAOČARE: Virtuelna realnost sa stilom

Još od 2019. kada su prvi put krenule glasine oko Facebook pametnih naočara nagoveštavalo se da bi Ray-Ban mogao da bude partner. Izgleda da su glasine bile tačne.

Naočare i Facebook logo
Izvor: SmartLife / Unsplash / Michael C

Tokom nedavno održane konferencije povodom zarade kompanije Facebook u drugom kvartalu ove godine, Mark Cukerberg je potvrdio da je Ray-Ban kompanija koja je, zajedno sa EssilorLuxottica partner za pametne naočare. Popularni Zuk je dodao da će legendarni izgled biti ključna stvar kod pametnih naočara i da će sa njima moći da se rade neke jako zanimljive stvari.

U ovom trenutku nema mnogo informacija o Facebook pametnim naočarima. Izjave zvaničnika ove kompanije su dosad bile veoma neodređene, a prema informacijama iz prethodnih intervjua, njihove pametne naočare neće imati integrisan ekran, što bi značilo i vez virtuelne i proširene realnosti.

Facebook Aria prototip
Izvor: SMARTLife / Facebook

Naravno, pametne Facebook naočare su projekat koji je trenutno u razvoju i kao takav je podložan promenama. Uostalom, nismo baš sigurni šta bi naočare učinilo pametnim ukoliko nemaju ekran, ali Facebook je poznat po inovativnim stvarima, pa je pametno sačekati da se pojave, pre nego što počnemo da sudimo.

Facebook smatra svoje pametne naočare projektom koji bi trebao da bude prvi korak ka uređajima koji će omogućiti proširenu realnost za sve korisnike. Facebook je još u septembru 2020. godine najavio svoj projekat Aria, koji je namenjen za istraživanje i razvoj nosivih uređaja. Rezultat ovog projekta je prototip pametnih naočara koji bi trebao korisnicima da omogući proširenu realnost.

Facebook Project Aria
Izvor: YouTube / CNET Highlights

Naočare za proširenu realnost su samo deo Facebook planova da napravi svoj „metavers“, više-modalnu tehnološku platformu koja bi trebala da spoji virtuelni i fizički prostor i da se koristi za kupovinu, rad i druženje. Facebook naravno, tu vidi svoju šansu da prodaje oglase, a Cukerberg je u pomenutoj telefonskoj konferenciji sa početka i naglasio da će oglasi biti bitan deo strategije za sve društvene delove platforme. Tako da treba i to imati na umu kada budete krenuli da koristite Facebook naočare na glavi svaki dan.

Kada je istorija pametnih naočara u pitanju, Google je kompanija iza koje je ostalo dosta prostora nakon što je ugašen njihov projekat pametnih naočara. Ovaj prostor pokušali su da popune kompanija Snap sa svojim Spectacles naočarima i Amazon sa Echo Frames, a ne treba zaboraviti ni na to da Apple već neko vreme sprema svoje naočare koje bi trebale da se pojave u narednih nekoliko godina.